خرید تضمینی یک میلیون و ۳۴۵ هزار تن چغندرقند از کشاورزان آذربایجان‌غربی

۱۳۹۹/۰۹/۱۰ - ۱۲:۴۶:۵۹
کد خبر: ۱۰۹۶۱۲۳
خرید تضمینی یک میلیون و ۳۴۵ هزار تن چغندرقند از کشاورزان آذربایجان‌غربی
رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه تا کنون ۹۰ درصد محصول مزارع چغندر قند استان برداشت شده است ، گفت : همزمان با آغاز فصل برداشت چغندرقند از مزارع استان؛ یک میلیون و ۳۴۵ هزار تن تاکنون توسط کارخانجات قند خریداری شده است .

به گزارش برنا آذربایجان غربی، رسول جلیلی افزود: با شروع تحویل چغندرقند از کشاورزان استان، حدود ۸۰ درصد مطالبه چغندرکاران به میزان بیش از ۷۳۶ میلیارد تومان تاکنون پرداخت شده است و این روند همچنان ادامه دارد.

وی اظهار کرد: مجموع مطالبه چغندرکاران استان از کارخانه‌های چغندرقند آذربایجان‌غربی تاکنون ۹۱۵ میلیارد تومان برآورد شده است.

جلیلی تاکید کرد: بر اساس برآوردهای انجام شده در حدود ۶۰۰ هکتار از مزارع هنوز برداشت نشده است و ۱۲۰ هزار تن چغندر قند نیز در کنار مزارع دپو شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اضافه کرد: با تصویب دولت امسال محصول چغندرکاران با نرخ تضمینی هر کیلوگرم ۶ هزار و ۵۲۰ ریال با عیار ۱۶ درصد با احتساب کمک هزینه حمل و نقل خریداری خواهد شد که نسبت به قیمت چهار هزار و ۲۳۰ ریال پارسال نزدیک به ۵۳ درصد افزایش دارد.

جلیلی خاطر نشان کرد: امسال میانگین برداشت چغندر قند از مزارع آذربایجان‌غربی با میانگین عیار ۱۷.۳۸ درصد و میزان افت محصول ۲ درصد است که این امر نشان‌دهنده افزایش تولید و کیفیت این محصول در مزارع است.

وی افزود: سطح زیر کشت چغندرقند در آذربایجان‌غربی در مقایسه با سال قبل از آن ۱۸ درصد افزایش یافته و این افزایش سطح زیر کشت در شمال استان و خارج از محدوده حوزه آبریز دریاچه ارومیه اتفاق افتاده است.

لازم به ذکر است که آذربایجان‌غربی به علت برخورداری از آب و خاک مناسب و وجود پنج کارخانه قند در شهرستان‌های ارومیه، خوی، پیرانشهر، میاندوآب و نقده مقام نخست کشوری تولید، سطح زیر کشت و عملکرد چغندر قند را در اختیار دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز