استاندار اردبیل:

۸۰درصد جمعیت شهرستان نیر غربالگری شده اند

۱۳۹۹/۰۹/۱۱ - ۱۱:۵۳:۲۴
کد خبر: ۱۰۹۶۶۴۳
۸۰درصد جمعیت شهرستان نیر غربالگری شده اند
استاندار اردبیل از بیماریابی و غربالگری خانه به خانه ۸۰درصدی جمعیت شهرستان نیر خبر داد.

به گزارش برنا،اکبر بهنام جو در جریان سفر به شهرستان نیر و بررسی آخرین وضعیت طرح شهید سلیمانی اظهار کرد:بسیجیان شهرستان نیر در قالب اکیپ های مختلف بیش از ۱۳هزار و ۷۰۰ نفر از جمعیت این شهرستان را پایش کرده و به سوالات مطرح شده بهداشتی و درمانی جواب داده اند.

وی با بیان اینکه از میان این جمعیت تنها۴۸ نفر مشکوک به کوید۱۹ بوده اند افزود: اکیپ های بررسی و پایش این افراد را شناسایی و برای بررسی بیشتر به مراکز درمانی و بهداشتی هدایت کرده اند.

این مسوول ادامه داد: با بررسی های بیشتر کادر درمان از این ۴۸ نفر ۲۶ نفر بصورت قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند که از سوی پزشکان طرح دستور قرنطینه در منزل برای آنها صادر شده است.

استاندار اردبیل تصریح کرد: تیم های امداد رسان در حال کمک رسانی به خانواده های مستمند در قالب کمک های معیشتی هستند که امیدواریم بعد از سپری شدن زمان معین این خانواده ها و افراد مبتلا به کرونا بهبودی کامل خود را به دست بیاورند.

وی با بیان اینکه آمار افراد دارای بیماری زمینه ای در شهرستان نیر پایش شده است و افزود: آمار قبلی مرکز بهداشت با آمار فعلی طرح شهید سلیمانی مطابقت دارد که این مساله یک موفقیت برای کنترل و پیشگیری از ویروس کرونا برای افراد در معرض خطر است.

اکبر بهنام جو اظهار امیدواری کرد:با شرایطی که برنامه ریزی شده و درصورت همکاری و مشارکت مردم شهرستان نیر تا یک ماه آینده به وضعیت نارنجی و زرد بر می گردد و اوضاع در این شهرستان عادی می شود.

او با اشاره به اینکه تیم های نظارتی و حمایتی در این شهرستان تشکیل شده است افزود: این تیم ها با همکاری بسیجیان، هلال احمر، بسیج اصناف با اشرافیتی که برای کنترل محل دارند با مشارکت خود مردم می توانند به بهترین شیوه مسایل را تحت نظر داشته باشند تا خدایی ناکرده از وضعیت موجود سو استفاده نشود.

استاندار اردبیل با تقدیر از فرمانده ناحیه بسیج شهرستان، فرمانداری، نیروی انتظامی، مراکز بهداشتی و مردم اظهار کرد: امروزه وحدت و همدلی و درک همدیگر و کادر درمان یکی از وظایف مهم و بزرگ همه ماست و باید با همدلی و وحدت در راستای ریشه کن کردن این ویروس ناخوانده همکاری و مشارکت کنیم.

استاندار اردبیل در ادامه با مجریان طرح شهید سلیمانی شهرستان نیر گفت و گو کرد و سپس به دیدار امام جمعه این شهررستان رفت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز