رییس کل دادگستری فارس:

همکاری اصناف استان با ستاد کرونا ستودنی است

۱۳۹۹/۰۹/۱۱ - ۱۲:۲۰:۱۳
کد خبر: ۱۰۹۶۶۷۱
همکاری اصناف استان با ستاد کرونا ستودنی است
رییس کل دادگستری استان فارس، همکاری کسبه و بازاریان در اجرای مصوبات ستاد مدیریت کرونا در این استان را قابل ستایش توصیف کرد و گفت: در شرایط امروز شیوع گسترده ویروس کرونا، مصوبات ستادهای مدیریت بیماری کرونا لازم الاجراست.

به گزارش برنا؛ حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی، سه‌شنبه در نشست با هیات رییسه اتاق اصناف مرکز استان فارس در شیراز، ضمن قدردانی از همراهی کسبه و بازاریان شیراز در امر پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا افزود: اصناف شیراز به عنوان پیشگامان مدیریت این بیماری از ابتدای شیوع آن خالصانه سلامت شهروندان را بر درآمد و بهبود معیشت خود ارجح دانستند و بر اساس گزارش‌های رسیده افزون بر ۹۰ درصد آنها نهایت همکاری را در اجرای مصوبات ستاد مدیریت کرونا و طرح جامع هوشمند محدودیت‌ها داشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه امروز اصناف نیازمند نگاه حمایتی ویژه هستند ادامه داد: تعطیلی صنوف گروه‌های مختلف در شهرهای وضعیت قرمز، بالطبع معیشت کسبه و بازاریان فعال در این صنوف را دستخوش تغییر و با مشکلات عدیده اقتصادی مواجه می‌کند که جا دارد از این صنوف حمایت‌های ویژه‌ای صورت گیرد تا بتوانند از این مقطع با کمترین آسیب و خسارت عبور کنند.

رییس کل دادگستری استان فارس با اشاره به وجود برخی تخلفات احتمالی در جریان اعمال این محدودیت‌ها اضافه کرد: در مواجهه با اینگونه تخلف‌ها در گام نخست موافق با برخورد قهریه نیستیم مگر اینکه پس از تذکر و اخطار اقدامی برای رفع آن تخلف تخلف صورت نگیرد و سلامت شهروندان دچار مخاطره شود که در چنین شرایطی باید قاطعانه برخورد قانونی شود.

حجت‌الاسلام موسوی، از تمام دستگاه‌ها و ادارات خواست که در جلسات مرتبط با کسب و کار و فعالیت اصناف که بناست در زمینه فعالیت اصناف مختلف تصمیم‌گیری شود حتما نمایندگان آن صنوف هم حضور داشته باشند چرا که اجرای قوانین برخی دستگاه‌ها بدون توجه به قانون نظام صنفی می‌تواند مشکلاتی ایجاد کند.

وی، با اشاره به آسیب‌ها و مشکلات اقتصادی ایجاد شده برای مردم به دنبال شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: در چنین شرایطی انتظار داریم برنامه‌ریزی تمام دستگاه‌ها و سازمان‌ها برای کاستن از آلام و مشکلات مردم به ویژه کسبه و بازاریان باشد.

رییس کل دادگستری فارس، رزمایش کمک‌های مومنانه (مواسات و همدلی) را نقطه عطف روزهای سخت کرونایی دانست و افزود: مردم استان فارس همگام با مردم سایر نقاط کشور در اجابت فرمان رهبر معظم انقلاب، زیبایی‌های فراوانی را با کمک‌های خود در رزمایش مومنانه خلق کردند.

حجت‌الاسلام موسوی ادامه داد: نقش اصناف در مشارکت در این حرکت‌های مومنانه نیز قابل تحسین بود و دستگاه‌های اجرایی و قضایی نیز باید از اختیارات قانونی خود بهره برده و تا آنجا که اصول و مقررات اجازه می‌دهد با تخفیف و بخشش و رافت، از بار مشکلات ایجاد شده برای صنوف همیشه در صحنه بکاهند.

وی، برنامه‌ریزی جهت دوران پساکرونا را از اولویت‌های دستگاه قضایی دانست و افزود: با توجه به دیدارهای مردمی، بازدیدها و گفت و گوهای چهره به چهره با اقشار مختلف مردم، با مشکلات اقتصادی، بحران رکود بازار و زیان‌های وارده به اصناف ناشی از شیوع بیماری کرونا آشنا هستیم و آمادگی خود را همچون گذشته برای حل مشکلات حقوقی و قضایی کسبه و بازاریان در چارچوب قانون و با نگاه ویژه حمایتی اعلام می‌کنیم.

رییس کل دادگستری فارس، نظارت و بازرسی در سطح عرضه به ویژه عرضه کالاهای اساسی را بسیار مهم توصیف کرد و گفت: کسبه و بازاریان جمعیتی مومن و متدین هستند که کسب رزق و روزی حلال را همیشه سرلوحه کار خود قرار داده‌اند و با تشدید نظارت و بازرسی‌ها به صورت خود ناظری توسط اتحادیه‌های صنفی و اتاق اصناف مرکز استان می‌تواند محدوده تخلفات در بازار را کنترل کرده و کاهش آمار را در این زمینه به دنبال داشته باشد.

وی افزود: اما دستگاه قضایی در سطح کلان، قاطعانه با عوامل احتکار کننده کالاهای اساسی مردم و گرانفروشان برخورد خواهد کرد.

رییس اتاق اصناف مرکز استان فارس نیز در این دیدار ضمن قدردانی از حمایت دستگاه قضایی استان از حقوق اصناف افزود: از ابتدای شیوع ویروس کرونا شاهد هرکجا که نیاز شد، اصناف مختلف و بازاریان در زمینه حفظ سلامت مردم فعالیت خود را تعطیل یا محدود کردند.

سید محمود هاشمی افزود: در کنار کاستن از این فعالیت‌ها، اصناف و بازاریان در زمینه ارائه کمک‌های مومنانه به اقشار نیازمند نیز پیشگام بوده و در فعالیت‌های عام‌المنفعه مشارکت جدی و موثر داشته‌اند.

وی ادامه داد: انتظار داریم در شرایط حاد کنونی که شاهد تعطیلی فعالیت اکثر صنوف و رکود و کسادی بازار به دلیل شیوع ویروس کرونا هستیم، تمام دستگاه‌های اجرایی یاری رسان اصناف فارس باشند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز