رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان:

اضافه شدن ۲۰۰ میلیارد تومان به درآمد کشاورزان لرستانی در راستای اجرای طرح پروژه ارتقاء امنیت غذایی

۱۳۹۹/۰۹/۱۱ - ۱۴:۰۰:۰۳
کد خبر: ۱۰۹۶۷۸۶
اضافه شدن  ۲۰۰ میلیارد تومان به درآمد کشاورزان لرستانی در راستای اجرای طرح پروژه ارتقاء امنیت غذایی
اسفندیار حسنی مقدم گفت: در سال زراعی جاری و در راستای اجرای طرح پروژه ارتقاء امنیت غذایی و افزایش تولید ۲۰۰ میلیارد تومان به درآمد کشاورزان لرستانی اضافه می شود.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛حسنی مقدم در جلسه پروژه ارتقاء امنیت غذایی که  باحضور  مسئول اجرای پروژه ارتقاء امنیت غذایی استان برگزارشد ،اظهار کرد: پروژه ارتقاء امنیت غذایی با هدف ۲۵ درصد افزایش عملکرد ثابت در مزارع گندم، جو و نخود دیم از سال ۹۴ شروع شده است.

او افزود: در همین راستا در سال زراعی ۱۳۹۹ —۴۰۰ مقدار ۱۵۵ هزار و ۵۰۰ هکتار گندم، ۵۴ هزار هکتار جو و ۳۴ هزار و ۵۰۰ هکتار نخود دیم با محوریت کشاورزی حفاظتی "کم خاک ورزی و بی خاک ورزی" و با استفاده از بذور اصلاح شده جدید اجرا می گردد.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی  لرستان تصریح کرد: انتظار می رود با اجرای این پروژه در سال زراعی جاری و افزایش تولید حداقل ۳۰۰ کیلوگرم در هکتار در محصول گندم،  ۱۵۰ کیلوگرم در هکتار در محصول جو و ۱۰۰ کیلوگرم در هکتار در محصول نخود ، حدود ۳۰ هزار تن گندم ، ٨١٠٠ تن جو و ۳۴۵۰ تن  نخود  و در مجموع ۴۱۵۰۰ تن افزایش تولید داشته باشیم و این افزایش تولید ۲۰۰ میلیارد تومان به درآمد کشاورزان لرستانی اضافه می نماید.

 حسنی مقدم گفت:  در سال جاری دو پلاتفرم در شهرستان های کوهدشت و دلفان اجرا شده است که در شهرستان دلفان ٢٥ رقم گندم، ١٠ رقم جو،  ۱۹ رقم نخود، ۶ رقم عدس، ۶ رقم ماشک، ٣ رقم نخود علوفه‌ای، ٢رقم کلزا، یک رقم کاملیا و رقمهای تریتیکاله و گاودانه کشت شده است.

او بیان کرد:  در پلاتفرم شهرستان کوهدشت نیز ۱۸ رقم گندم، ٩ رقم جو، ۱۹ رقم نخود، ۶ رقم عدس، ۶ رقم ماشک، ٢ رقم کلزا، ٣ رقم نخود علوفه ای و رقمهای گاودانه، کاملینا و تریتیکاله نیز کشته شده است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز