آماده باش ۲۳ پایگاه جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی برای اجرای طرح زمستانی

۱۳۹۹/۰۹/۱۱ - ۱۷:۰۴:۱۲
کد خبر: ۱۰۹۶۸۹۶
آماده باش ۲۳ پایگاه جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی برای اجرای طرح زمستانی
مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی از آماده باش ۲۳ پایگاه ثابت و موقت جمعیت هلال احمر استان برای اجرای طرح ملی امداد و نجات زمستانی در سالجاری خبر داد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، امیر جعفرزاده در خصوص جزییات اجرای طرح ملی امداد و نجات زمستانی استان در سالجاری گفت: این طرح به مدت سه ماه از ۲۰ آذرماه به صورت شبانه روز توسط ۲۳ پایگاه امداد و نجات ثابت و موقت بین شهری، کوهستانی، واکنش سریع و امداد هوایی اجرایی می شود.

وی ادامه داد: در قالب این طرح ۱۱ هزار و ۶۳۴ نفر به روز نجاتگر، امدادگر تخصصی و عوامل امدادی به همراه  یک هزار ۱۷۰ دستگاه به روز خودروی نجات، یک هزار و ۶۲۰ دستگاه به روز خودروی امدادی به همراه یک هزار و ۸۰۰ دستگاه به روز آمبولانس به کار گیری می شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی از بکارگیری ۴۵ فروند روز بالگرد در طرح ملی امداد و نجات زمستانی در استان خبر داد و اظهارکرد: امدادرسانی در تصادفات جاده ای، رهاسازی خودروهای گرفتار شده در برف و کولاک، آموزش و کمک به بستن زنجیر چرخ در جاده های برفی، انجام امداد و کمک های اولیه سرپایی، خدمات اسکان اضطراری برای در راه ماندگان در پایگاههای جاده ای و توزیع اقلام زیستی و غذایی از جمله خدماتی است که جمعیت هلال احمر در طرح زمستانی ارائه می کند.

جعفرزاده با اشاره به توزیع تجهیزات امدادی و اقلام غذایی جهت تقویت و تجهیز پایگاه ها و انبارهای امدادی در سطح شهرستانهای استان در قالب طرح ملی امداد ونجات زمستانی در استان افزود: ۱۲قلم اقلام غذایی و۳۳قلم تجهیزات امدادی به ارزش ریالی بیش از ۱۵میلیارد ریال شامل برنج، حبوبات، خرما، کنسرو، بیسکویت و تجهیزات سیلاب، کوهستان و جاده بمنظور استفاده در طرح امداد و نجات زمستانی بین پایگاههای استان توزیع میشود.

نظر شما