استاندار لرستان خبر داد:

بررسی راهکار های جذب منابع مهم تسهیلات در استان / جذب باقی مانده منبع اعتبار اشتغال روستاییان تا پایان آذرماه

۱۳۹۹/۰۹/۱۲ - ۰۷:۴۳:۴۹
کد خبر: ۱۰۹۷۰۲۹
بررسی راهکار های جذب  منابع  مهم تسهیلات در استان  / جذب باقی مانده منبع اعتبار اشتغال روستاییان تا پایان آذرماه
سید موسی خادمی بررسی راهکارها برای تسهیلاتی که تاکنون جذب استان نشده است، خبر داد .

به گزارش خبرگزاری برنااز لرستان ؛ خادمی در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان ،اظهارکرد:سه منبع مهم تسهیلات در استان وجود دارد که به طور کامل جذب نشده اند و این جلسه با دستور کار بررسی راهکارهای جذب این منابع برگزار شده است .

اوافزود: منبع اشتغال روستاییان که قریب به ۹۰ درصد از اعتبارات آن جذب استان شده و مبلغی در حدود ۳۶ میلیارد تومان از آن باقی مانده که طبق بررسی های انجام شده تا پایان آذر ماه جذب استان خواهد شد .

خادمی  اعتبارات مستقل برای سیل را دیگر منبع مهم تسهیلات در استان یاد کرد و یادآورشد: اعتبارات حوزه سیل استان حدود ۱۵۰ میلیارد تومان بوده که ۶۸ میلیارد باقیمانده از تخصیص آن، با پیگیری های صورت گرفته تا پنج شنبه هفته آینده جذب استان می شود .

اوخاطرنشان کرد: در سال گذشته اعتباری بالغ بر ۱۳۶ میلیارد تومان برای نهادهای حمایتی استان مانند کمیته امداد، بهزیستی و بنیاد شهید و امور ایثارگران اختصاص داده شد که ۱۲ میلیارد تومان باقی مانده از این مبلغ، به صورت اعتبار شناور در اختیار دستگاه هایی که توان جذب آن را دارند، قرار گرفت .

 خادمی با اشاره به طرح پیشنهادی بنیاد مسکن استان برای اجرا در منطقه زز و ماهرو شهرستان الیگودرز، ادامه داد: زز و ماهرو یکی از محروم ترین نقاط استان لرستان است که این طرح به صورت دقیق و کارشناسی شده، بر مبنای استعدادها و مزیت های آن طراحی شده است .

اوبا بیان اینکه طرح مورد نظر، پروژه های عمرانی و اقتصادی پیش بینی شده در منطقه را با برنامه ریزی اجرایی خواهد نمود، تاکیدکرد: به دنبال تلفیق و هماهنگ کردن برنامه های بنیاد مسکن، بنیاد علوی و بنیاد مستضعفین هستیم تا یک اقدام ارزشمند در زز و ماهرو انجام شود و با بهره گیری از توان و امکانات منطقه، در راستای بهبود وضعیت اقتصادی مردم و اجرای موثر پروژه های عمرانی اقدام کنیم .

 

 

نظر شما