مهمترین دغدغه معلولان یزد اشتغال و مسکن است

۱۳۹۹/۰۹/۱۲ - ۱۰:۴۷:۱۴
کد خبر: ۱۰۹۷۱۳۸
مهمترین دغدغه معلولان یزد اشتغال و مسکن است
مدیرعامل جامعه معلولان یزد، اشتغال و مسکن را مهمترین دغدغه این افراد ذکر کرد و گفت: در حالیکه تعداد زیادی از آنها از توانمندی‌ها و تحصیلات عالی برخوردار هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ "محمدحسین رادمنش" مدیرعامل جامعه معلولان یزد در نشست خبری برخط با خبرنگاران در آستانه روز جهانی معلولان (۱۳ آذر) با بیان اینکه تعداد زیادی از معلولان جامعه از تصحیلات عالیه برخوردار هستند، اظهار کرد: با تمامی این وجود سه درصد استخدام معلولان در دستگاه‌های اجرایی رعایت نمی شود، و در آزمون استخدامی سال‌ ۹۹ استان فقط یک معلول در اردکان جذب شد. 

وی تصریح کرد: یکی از شرایط استخدام افراد در دستگاه‌های دولتی داشتن شرایط جسمانی سالم است به همین دلیل معلولان نمی توانند در آزمون یادشده ثبت نام کنند. 

رادمنش اضافه کرد: تعدادی زیادی از معلولان استان تحصیلات عالی دارند اما در شغل های غیرمرتبط رشته تحصیلی خود به صورت روزمزد مشغول به کار هستند. 

وی مسکن را از دیگر مشکلات این گروه از جمعیت استان بیان کرد و گفت: البته بهزیستی در این زمینه اقداماتی خوبی انجام داده است و ۷۵ معلول در استان صاحبخانه شدند. 

رادمنش با اشاره به اینکه نگرش امروز مردم به معلولان نسبت به گذشته خیلی فرق کرده است،گفت : امروز با  فرهنگ‌سازی مطلوب و مناسب‌سازی شهر زمینه حضور این قشر در جامعه خیلی فراهم شده است.

وی یادآور شد: در سال های گذشته بسیاری از افراد، معلولان را در جامعه به عنوان افرادی نیازمند و ناتوان می دیدند و گاهی به آنها کمک‌های نقدی می‌کردند.

رادمنش خاطرنشان کرد: خوشبختانه با تعامل شورای اسلامی شهر و شهرداری یزد مناسب سازی خوبی در معابر عمومی انجام شده است. 

وی به مناسب سازی ۲۰ دستگاه اتوبوس شهری یزد برای جابه جایی معلولان در مسیرهای مختلف اشاره کرد و افزود: به تازگی به مناسبت روز جهانی نابینایان، اولین اتوبوس گویای شهر یزد نیز راه‌اندازی شد.

این فعال اجتماعی از اقدام شهرداری یزد به استانداردسازی پیاده‌روهای شهر برای معلولان قدردانی کرد و در رابطه با موضوع مناسب سازی مبلمان شهری نیز گفت: قرار است چند ایستگاه و پایانه اتوبوس در شهر برای استفاده معلولان همانند سایر مردم مناسب‌سازی شود

وی در زمینه ابتلا معلولان به کرونا هم اظهار کرد: از همان ابتدای شیوع این ویروس ، آموزش‌ و آگاه سازی لازم در مورد بیماری کووید ۱۹ در جامعه معلولان صورت گرفته است.

رادمنش ادامه داد : متاسفانه سه نفر از معلولان استان در این مدت به دلیل ابتلا به بیماری کووید ۱۹  فوت کردند.

وی با اشاره به برگزاری هر ساله جنگ شادی برای معلولان به مناسبت روز جهانی ، خاطرنشان کرد: امسال با توجه به شرایط کرونا برگزاری این جشن که همواره با استقبال خانواده‌ها مواجه می‌شد چهارشنبه شب  در فضای مجازی  برپا می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز