روز جهانی معلولین، روز ارتقای مشارکت افراد معلول برای دستیابی به توسعه فراگیر

۱۳۹۹/۰۹/۱۲ - ۱۰:۵۷:۰۷
کد خبر: ۱۰۹۷۱۹۹
روز جهانی معلولین، روز ارتقای مشارکت افراد معلول برای دستیابی به توسعه فراگیر
خلیل رنجبر رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان در پیامی به مناسبت روز جهانی معلولین گفت: معلولیت ناتوانی نیست، بلکه تجسم اداره واثبات خواستن توانستن است.

به گزارش خبرگزاری برنا به نقل از روابط عمومی آموزش وپرورش استثنایی کردستان، متن این پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

13آذر(سوم دسامبر)، تکریم و تجلیل از کسانی است که علی‌رغم داشتن محدودیت‌، با استعانت از قدرت الهی و عزمی راسخ ، سرافرازانه با تلاش و جدیت در عرصه‌های گوناگون اجتماع ایفای نقش می‌کنند.

روز جهانی معلولین، روز ارتقای مشارکت افراد دارای معلولیت برای دستیابی به توسعه فراگیر، عادلانه و پایداراست ، فرصتی برای تغییر نگرش جامعه نسبت به معلولین و زمینه سازی حمایت جمعی و اجتماعی از افراد دارای معلولیت است.

معلولیت هیچگاه محدودیت و محرومیت از ادامه زندگی اجتماعی و دستیابی به افتخارات و سربلندی ها نیست بلکه می توان از آن به عنوان عامل شکوفایی استعدادها و توانایی های بالقوه یاد کرد.

ارتقای سطح توانمندی افراد دارای معلولیت، شناسایی افراد با مهارت بالا، افزایش مشارکت اجتماعی و اعتماد به نفس، آگاه سازی جامعه در خصوص توانمندی افراد دارای معلولیت و تأکید بر حقوق مشخص اجتماعی افرادبا نیازویژه از جمله اهداف نامگذاری روز جهانی معلولین است. 

معلولین نیاز به ترحم ندارند، بلکه باید حقوقشان مانند سایر افراد عادی رعایت شود تا بتوانند با ایجاد فرصت های برابر،عادلانه در جامعه زندگی کنند.

اینجانب با  تبریک این روز به همه معلولین و خانواده‌های محترم آنان توفیقات این عزیزان را در عرصه های مختلف خواستار و توفیق خدمتگزاری به این بزرگواران را از بارگاه حق تعالی مسالت می نمایم.

خلیل رنجبر

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز