آشنایی با نحوه صحیح تمیز کردن وسایل چدنی

۱۴۰۰/۱۲/۱۸ - ۱۵:۲۵:۵۱
کد خبر: ۱۰۹۷۲۷۱
آشنایی با نحوه صحیح تمیز کردن وسایل چدنی
وسایل چدنی یکی از سخت ترین وسایل هستند اما اگر از آن ها درست مراقبت نکنید؛ عمر آن ها کم می شود. با برنا همراه باشید تا شما را با نحوه صحیح نگهداری و تمیز کردن آنها بیشتر و بهتر آشنا کنیم .

به گزارش برنا؛ این ماده چنان محکم و قابل اعتماد است که خیلی از افراد به خرابی وسایل چدنی، مبلمان و سایر وسایل خود فکر نمی کنند. حق دارند نگران نباشند، زیرا اگر به درستی از آن ها استفاده کنید می تواند برای همیشه دوام داشته باشد.

چدن از وسایل محکمی است که اگر درست از آن مراقبت کنید، عمر و دوام زیادی دارد.

چدن به تمیزکاری احتیاج دارد. خصوصا ظروف چدنی که در آن غذا پخت و پز می کنید. برای تمیز کردن چربی های ظروف چدن باید با اسفنجی نرم محکم روی آن بکشید تا چربی های آن از بین برود. نگهداری درست از این فلز می تواند آن ها را عمری کند.

نحوه درست تمیز کردن ظروف چدنی

برای تمیز کردن ظروف چدنی هرگز از صابون استفاده نکنید: این ماده بیشتر از اینکه به درد شما بخورد می تواند به ظروف شما صدمه بزند. در عوض ظرف چدنی را با آب پر کنید، سپس آن را روی اجاق داغ قرار دهید. هنگامی که آب شروع به جوشیدن کرد، با استفاده از کفگیر پلاستیکی، غذاهای مانده را بتراشید.

بعد، یکبار دیگر ماهی تابه را بشویید، آن را با یک پارچه خشک پاک کنید و دوباره آن را روی شعله قرار بدهید تا آب آن تبخیر شود. توجه داشته باشید که بهترین روغن برای استفاده از ظروف چدن، روغن نخل یا روغن هسته انگور است که به مقاومت بیشتر ظروف در برابر چسبندگی و زنگ زدگی کمک می کند.

برای تمیز کردن چدن آغشته به زنگ زدگی، وسایل آشپزی را درون فر قرار دهید، سپس فر را روی درجه ی خود تمیز کردن قرار بدهید. (به یاد داشته باشید که تمام قفسه های اجاق را برداشته و چدن را از پایه اجاق گاز قرار بدهید- به عنوان مثال بالای لیوان سرامیکی.) هنگامی که فر چرخه تمیزکاری خود را به پایان رساند، زنگ زدگی و روغن جمع شده روی چدن سوزانده خواهد شد، شما باید بتوانید آن ماده سیاه پوسته را با حوله ی خشک پاک کنید.

برای تمیز کردن مبلمان چدنی که در اثر گرد و غبار، رنگ و روی خود را از دست داده اند و دچار زنگ زدگی شده اند، ابتدا مناطق آسیب دیده را با کاغذ سنباده مالش دهید و سپس با پارچه خشک آن را پاک کنید تا ذرات باقیمانده از بین برود. بعد، مبلمان را با محلول آب و مواد شوینده ملایم بشویید. پس از تمیز شدن قطعه، آن را کاملاً خشک کنید. اگر قصد رنگ آمیزی مجدد دارید، این کار را با دو لایه رنگ زدن انجام دهید و چهار یا شش ساعت بین هر لایه زمان بگذارید. مبلمان چدنی را با استفاده از واکس اتومبیل مهر و موم کنید، اجازه بدهید کاملا به مبلمان نفوذ کنند.

نحوه تمیز کردن توری های گریل چدنی

توری های گریل یک ضرب و شتم واقعی دارند. برای تمیز کردن محلول چهار قسمت آب با یک قسمت سرکه سیب مخلوط کنید. به طور مداوم یک برس یا مسواک را به آن مخلوط آغشته کنید، و با شدت روی گریل بکشید تا تمام آلودگی ها و کثیفی ها از روی آن جدا شود. سپس توری ها را با پارچه ای خشک تمیز کنید. این روش را به طور منظم در مواقعی از سال که اغلب روی گریل کباب تهیه می کنید تکرار کنید. اگر زنگ زد، قبل از پاک کردن توری ها، کوره را روشن کنید تا داغ شود. تا حسابی داغ شود و به رنگ سرخ شود. اگر با زغال بود، زغال ها را روشن کنید تا حسابی داغ شود.

آیا می خواهید توری ها را در برابر تجمع های آینده مهر و موم کنید؟ آنها را با یک لایه روغن پخت و پز بپوشانید، سپس گریل را با حرارت متوسط ​​حدود 90 دقیقه روشن کنید.

نحوه تمیز کردن ابزار چدنی شومینه

ابزارهای شومینه ای که برای جابجایی مجدد چوب های سوخته در شومینه استفاده می شوند، ناچار از دوده پوشانده می شوند. خوشبختانه تمیز کردن آنها زیاد طول نمی کشد.

روی آن اسپری WD-40 3-in-One را بپاشید. و با سیم ظرفشویی روی آن بکشید. و سپس با یک دستمال خشک تمیز کنید تا تمام آلودگی ها از بین بروند.

ابزار شومینه در شومینه به انباشتگی سوختن چوب غلتکی استفاده به ناچار در دوده پوشیده شده. خوشبختانه تمیز کردن آنها زیاد طول نمی کشد. روی WD-40 3-in-One اسپری کنید و یک اسکراب خوب با پشم استیل به آنها بدهید و خشک شود تا تمام شود. پس از آن، برای محافظت از چدن در برابر رطوبت، پولیش اجاق آهنی استفاده کنید.

 

نظر شما