فرماندار پارس آباد:

بیش از ۱۵ هزار خانوار پارس آبادی غربالگری شدند

۱۳۹۹/۰۹/۱۲ - ۱۳:۴۷:۲۳
کد خبر: ۱۰۹۷۳۹۸
بیش از ۱۵ هزار خانوار پارس آبادی غربالگری شدند
فرماندار پارس آباد اظهار کرد : از آغاز طرح شهید سلیمانی ۶۰۶ مورد مشکوک و یا مبتلا و ۷۶۹ نفر از افراد پر خطر و دارای بیماری های زمینه ای شناسایی شده اند .

به گزارش برنا،ابراهیم امامی از غربالگری ۱۵۴۸۱ خانوار خبر داد و افزود : این غربالگری ها در راستای طرح شهید سلیمانی و با شعار هر خانه یک پایگاه سلامت اجرا می شود و از آغاز طرح تا امروز ۵۲۰۲۷ نفر در ۲۶ محله شهر پارس آباد مورد غربالگری قرار گرفته اند.

وی ادامه داد : از میان افراد غربالگری شده ۶۰۶ مورد مشکوک و یا مبتلا شناسایی شده اند که از این تعداد ۱۱۲ نفر در قرنطینه خانگی و ۱۴ نفر در قرنطینه مراکز نقاهت گاه بسر می برند و ۱۷ نفر  مبتلا قطعی نیز برای روند دوره  درمان تحت مراقبت و نظارت می باشند .  همچنین ۷۶۹ نفر از شهروندان دارای بیماری های زمینه ای نیز تاکنون شناسایی و جهت اقدامات نظارتی از سوی کمیته های مربوطه معرفی شده اند .

فرماندار پارس آباد ، افزود : در طرح شهید سلیمانی ، هلال احمر ، دانشگاه علوم پزشکی و بیسج با همکاری هم در قالب ۵ کمیته و با در اختیار داشتن  ۸۹ پایگاه و ۷۰۰ نفر  مشارکت دارند.

امامی ، با مطلوب ارزیابی کردن  روند همکاری دستگاه های مشارکت کننده در طرح و همراهی مردم  گفت :  با کمک دستگاه های مشارکت کننده و خیرین ، ۱۷۵۰۰ بسته بهداشتی ، ۶۰ کمک مؤمنانه تا امروز در بین مردم و اقشار کم درآمد توزیع شده است و این روند تا پایان طرح ادامه خواهد داشت .

 

نظر شما