تولیدکننده وصادرکننده البرزی میوه وتره بار:

دست اندازهای اداری صادرکنندگان میوه را آزار می‌دهد/ فرایند صادرات از گمرک " پیام " زمانبر است

۱۳۹۹/۰۹/۱۳ - ۱۰:۰۸:۲۳
کد خبر: ۱۰۹۷۶۸۵
دست اندازهای اداری صادرکنندگان میوه را آزار می‌دهد/ فرایند صادرات از گمرک  پیام  زمانبر است
تولیدکننده میوه وتره بار وعضو اتاق بازرگانی البرز گفت:در ماه های اخیر شاهد افزایش جدی دست اندازهای اداری در مسیر صادرات میوه، سبزی و صیفی جات استان البرز هستیم، با این حال و علیرغم تلاش های صورت گرفته از سوی صادرکنندگان استان، شاهد افزایش عمکرد صادراتی این بخش نسبت به سال گذشته خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز، سید احمد میرجلیلی  درخصوص طولانی شدن فرآیند صادرات میوه و تره بار و صیفی جات اظهارکرد: در حال حاضر صادرات البرز در این زمینه از پایانه های گمرکی شهرهایی مانند بندرعباس انجام می شود و اقدامات لازم در این مورد از جمله اظهار و قرنطینه کالا در گمرک آن نقاط، طی کوتاه ترین زمان ممکن صورت می گیرد.

وی درارتباط با موضوع صادرات میوه و تره بار و انواع صیفی جات در گمرک  و منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام استان البرز بیان کرد: به عنوان صادرکننده میوه و تره بار و انواع صیفی جات ازالبرز، هر زمانی که قراراست صادرات کالایی را داشته باشیم، انجام فرآیندهایی مانند نمونه برداری ازمحصولات صادراتی، اظهار کالا و دریافت تاییدیه سلامت محصولات قرنطینه شده چند روزی به طول می انجامد در حالی که از طریق پایانه گمرکی بندرعباس در نهایت ۶ ساعته این فرآیندها به انجام می رسد.

میرجلیلی با تاکید بر اینکه روزانه صادرات میوه و تره بار و صیفی جات تولیدی استان البرز به کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله عمارت، عمان، قطر و بحرین انجام می شود، گفت: زمانی که این صادرات از بنادری مانند جاسک، دیر و بندرعباس انجام می شود، نمی توانیم رقم درستی از صادرات استان در این زمینه در اختیار داشته باشیم .

وی تاکید کرد: اگر یک پنجره واحد صادراتی  در البرز وجود داشته باشد و فرآیند کار صادرات محصولاتی مانند میوه، تره بار و صیفی جات مانند دریافت گواهی مبدا، قرنطینه و اظهار کالا، پلمب و حمل آن طی چند ساعت انجام شود، دیگر نیازی به پیگیری صادرات مربوطه از دیگر بنادر کشور نیست.

میرجلیلی که از تولید کنندگان و صادر کنندگان میوه و تره بار و صیفی جات در البرز است، در خصوص آمار صادرات استان در این قالب توضیح داد: تاکنون حدود ۱۱ تا ۱۲هزار کانتینر صادرات میوه، تره بار و محصولات صیفی به کشورهای حوزه خلیج فارس داشته ایم  که از طریق گمرکات خارج از استان مانند بندرعباس انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه امسال در زمینه صادرات میوه و تره بار و انواع صیفی جات از استان البرز به خارج کشور نسبت به سال ۹۸ با رشد خوبی مواجه شده ایم، گفت: رقم صادرات این محصولات از استان البرز در سال گذشته نزدیک به ۱۱هزار کانتیر بوده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز