تسهیل در خرید نهاده های کشاورزی با کشاورز کارت

۱۳۹۹/۰۹/۱۳ - ۱۱:۰۳:۰۶
کد خبر: ۱۰۹۷۷۲۳
تسهیل در خرید نهاده های کشاورزی با کشاورز کارت
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: به منظور تسهیل در تامین نقدینگی کشاورزان خرده مالک تا سقف ۲۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی در قالب کشاورز کارت به کشاورزان پرداخت می شود.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، غلامعلی مرادی با اعلام این خبر، افزود: در پی افزایش قیمت نهاده های مورد نیاز بخش کشاورزی به دلیل نوسانات قیمت ارز و با پیگیری های مقام عالی وزارت برای کشاورزان خرده مالک کشاورز کارت صادر می شود.

مرادی بیان کرد: در مرحله اول، این کارت در اختیار کشاورزانی که گیاهان استراتژیک مانند گندم، جو و دانه های روغنی کشت می‌کنند، قرار می‌گیرد تا دغدغه‌ای برای خرید نهاده و کود نداشته باشند و بتوانند از این کارت استفاده کنند.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان از کشاورزان هم استانی درخواست کرد جهت دریافت کشاورز کارت به مراکز جهاد کشاورزی شهرستان مربوطه مراجعه و تقاضای خود را ثبت نماید تا بعد از معرفی به بانک کشاورزی کارت خود را دریافت نمایند و از طریق کارگزاری های شرکت خدمات حمایتی کشاورزی نسبت به خرید کوهای کشاورزی اقدام کنند.

وی بیان کرد: به ازای کشت هر هکتار مزرعه اعم از گندم ، جو ، کلزا، ٢ میلیون تومان تسهیلات با نرخ سود ١۲ درصد به کشاورزان اعطاء می‌شود و این تسهیلات تا سقف ۲۰ میلیون تومان یعنی بین ۱ تا ۱۰ هکتار  به کشاورزان خرده مالک پرداخت می شود.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: به منظور تامین به موقع منابع مالی لازم برای تهیه و تدارک کود و سموم شیمیایی مورد نیاز برای افزایش تولید محصولات استراتژیک کشاورزی و در اجرای تفاهم­نامه منعقده بین بانک کشاورزی و وزارت جهاد کشاورزی، مقرر شده است کشاورزکارت با هدف خرید نهادههای کشاورزی در اختیار ذینفعان بخش قرار گیرد.

مرادی، زمان بازپرداخت این تسهیلات را در موقع برداشت محصول در سال آینده اعلام کرد و گفت : بانک کشاورزی استان آمادگی لازم جهت اعطای این تسهیلات را به کشاورزان دارد.

وی در پایان در خصوص دغدغه کشاورزان و بدهی به بانک کشاورزی گفت : با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته بدهی کشاورزان به بانک در زمان اعطای تسهیلات در قالب کشاورز کارت محاسبه نشده و این کارت صرفا جهت خرید نهاده های کشاورزی اعم از کود، سم و بذر مورد استفاده قرار می گیرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز