استاندار لرستان:

تغییر وضعیت شهرستان های قرمز استان به نارنجی / برخی از محدودیتهایی که ویژه مناطق قرمز هستند لغو خواهد شد

۱۳۹۹/۰۹/۱۳ - ۱۳:۳۵:۱۶
کد خبر: ۱۰۹۷۸۲۷
تغییر وضعیت شهرستان های قرمز استان به نارنجی  / برخی از محدودیتهایی که ویژه مناطق قرمز هستند لغو خواهد شد
سید موسی خادمی گفت: از بهبود وضعیت شهرستان های قرمز استان به واسطه رعایت دستورالعمل ها و ایجاد محدودیت های بهداشتی خبر داد .

به گزارش خبرگزاری برنااز لرستان؛ خادمی امروز در گفت وگو با رسانه ها ،اظهارکرد: با توجه به همکاری ارزنده مردم شریف استان و همه اقشار از جمله بازاریان و اصناف در اجرای محدودیت های مقابله با بیماری کرونا، وضعیت شهرستانهای قرمز استان به نارنجی تبدیل شد .

او ضمن تقدیر و تشکر از مردم لرستان، افزود: همکاری خوب مردم استان در رعایت  محدودیت‌های کرونایی که از شنبه هفته پیش اجرایی شده، خوشبختانه اثر بخش بوده است .

خادمیتصریح کرد: با تغییر وضعیت شهرستان‌های قرمز خرم‌آباد، بروجرد و سلسله به نارنجی، برخی از محدودیتهایی که ویژه مناطق قرمز هستند لغو خواهد شد .

استاندار لرستان گفت: مواردی نظیر  لغو مقررات منع آمد و شد شبانه و آغاز فعالیت مشاغل سطح ۲ از شنبه آینده با توجه به محدودیت های وضعیت نارنجی اجرایی می شود و همچنین برخی از محدودیت های ادارات و دستگاههای اجرایی نیز کاهش خواهد یافت .

 خادمی ضمن تشکر  از  مردم، دستگاههای اجرایی و نهادهای ناظر و مجری با توجه به اثربخشی این  تلاشها در بهبود وضعیت شهرستان های قرمز استان، خاطر نشان  کرد: باید توجه داشت در شرایط فعلی دو راه پیش روی ماست، یا از وضعیت نارنجی به سمت زرد و نهایتاً سفید گام برداریم یا اینکه به سمت وضعیت قرمز حرکت کنیم که مطلوب نخواهد بود .

او با اشاره به احتمال لحظه ای تغییر در شرایط به دلیل کم بودن فاصله با وضعیت قرمز، یادآورشد: اگر حساسیت مردم کاهش یافته و عادی انگاری شود و پروتکل ها رعایت نشود، در مدتی کوتاه  و به سرعت ظرف چند روز وضعیت به قرمز تغییر خواهد کرد ولی اگر مردم با همین حساسیت مراقبت کنند ممکن است به وضعیت زرد و یا حتی سفید تبدیل شویم، از این رو از مردم عزیز خواهشمندم عمل به پروتکل های بهداشتی، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، پرهیز از برگزاری مراسم عزاداری و عروسی و خودداری از دورهمی های خانوادگی همچنان در برنامه خود داشته باشند .

رئیس ستاد مقابله با بیماری کرونای استان ادامه داد: بازگشت به شرایط قرمز علاوه بر تهدید بیشتر جان و سلامت به دلیل اعمال محدودیت های اجتناب ناپذیر برای مردم مشکلات اقتصادی؛اجتماعی و اداری جدی ایجاد خواهد کرد.

او در پایان ابراز امیدواری کرد:  با رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح فردی و اجتماعی، بزودی شاهد حرکت به سمت وضعیت زرد و سفید باشیم .

 

نظر شما