تعداد فوتی های کرونایی استان تا نیمه آذر ۹۹ از ۶۳۲ نفر گذشت!

۱۳۹۹/۰۹/۱۵ - ۱۱:۴۵:۲۵
کد خبر: ۱۰۹۸۴۵۱
تعداد فوتی های کرونایی استان تا نیمه آذر ۹۹ از ۶۳۲ نفر گذشت!
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: ۳۸ بیمار مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در بخش‌های مراقبت ویژه بیمارستان‌های استان خراسان جنوبی بستری هستند و حال عمومی ۱۲ نفر از بیماران بستری در بخش‌های آی سی یو وخیم است.

به گزارش برنا؛ کامبیز مهدی‌زاده شامگاه جمعه درباره آخرین وضعیت بیماری کووید ۱۹ در استان خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر ۲۶۵ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که ۱۶۱ نفر از این بیماران، مبتلای قطعی به کرونا بوده‌اند.

وی از شناسایی ۹۸ بیمار جدید مبتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در استان خراسان جنوبی خبر داد و افزود: ۲۱۰ آزمایش جدید از افراد مشکوک به کرونا در استان گرفته شد که جواب ۹۸ آزمایش معادل ۴۷ درصد نمونه‌ها مثبت قطعی بوده است.

رییس مرکز بهداشت استان خراسان جنوبی اظهار داشت: مبتلایان جدید شناسایی شده در شبانه‌روز گذشته شامل ۲۴ نفر بیماران بستری در بیمارستان‌ها و ۷۴ مبتلا نیز از طریق نمونه‌گیری سرپایی هستند.

وی گفت: ۲۶ نفر از مبتلایان جدید مربوط به شهرستان بیرجند، ۱۸ نفر شهرستان قاینات، ۱۰ نفر شهرستان بشرویه، شهرستان‌های سرایان و زیرکوه هر کدام هشت نفر، شهرستان‌های فردوس، طبس و نهبندان هر کدام هفت نفر، چهار نفر مربوط به شهرستان خوسف، ۲ نفر شهرستان درمیان و یک نفر مربوط به شهرستان سربیشه است.

مهدی‌زاده افزود: از ابتدای اپیدمی ویروس کرونا تاکنون ۳۰ هزار و ۴۸۹ آزمایش کرونا در استان خراسان جنوبی انجام شده که از این تعداد جواب ۱۳ هزار و ۱۸۸ آزمایش مثبت بوده است.

وی اظهار داشت: متاسفانه پنج بیمار کرونایی دیگر در ۲۴ ساعت گذشته جان خود را از دست دادند و با فوت این پنج نفر، تعداد فوتی‌های کرونا در استان به ۶۳۲ نفر رسید.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: ۲ نفر از فوتی‌های شبانه‌روز گذشته مربوط به شهرستان نهبندان، یک نفر شهرستان فردوس، یک نفر طبس و یک نفر نیز مربوط به شهرستان قاینات است.

وی با اشاره به آغاز روند کاهشی مبتلایان و فوتی‌های کرونا در خراسان جنوبی از آذر ماه تصریح کرد: این روند نزولی نتیجه همراهی مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اجرای دقیق محدودیت‌ها است که برای کنترل کرونا باید همچنان ادامه داشته باشد تا مجددا شاهد اوج‌گیری بیماری نباشیم.

پس از گذر خیز بیماری در تیر ماه امسال، از ابتدای مهر ماه نمودار موارد ابتلا و بستری کرونا در خراسان جنوبی صعودی شد به طوری که نرخ بروز موارد جدید بیماری کووید ۱۹ در آبان ماه به بیش از ۲ برابر میانگین کشوری رسید.

طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌ها متناسب با سه وضعیت تعیین شده در شهرها (زرد، نارنجی و قرمز) تدوین و همزمان با سراسر کشور از روز شنبه اول آذر ماه جاری در خراسان جنوبی اجرا شد. با اجرای این محدودیت‌ها ۶ شهر خراسان جنوبی از وضعیت قرمز کرونا خارج شدند.

وضعیت مخاطره تمامی شهرستان‌های استان خراسان جنوبی جز طبس از روز شنبه پانزدهم آذر به نارنجی (پرخطر) تبدیل می‌شود و شهرستان طبس تا پایان هفته آینده وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) را خواهد داشت و محدودیت مربوط به شهرستان قرمز در آن ادامه دارد.

بر این اساس برای ۱۰ شهرستان دیگر از جمله بیرجند (مرکز استان) محدودیت‌های گروه شهرستان نارنجی در آنها تداوم خواهد داشت یعنی گروه‌های شغلی یک و دو اجازه فعالیت دارند و فعالیت گروه‌های شغلی سه و چهار و سایر فعالیت‌ها ممنوع است در مورد ادارات و سازمان‌ها تا سقف ۵۰ درصد به تشخیص مدیر مربوطه نیروها در محل اداره مشغول به کار می‌شوند.

همچنین ورود خودروهای شخصی با پلاک غیربومی به شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع است و خودروهای شخصی پلاک بومی شهرهای قرمز و نارنجی اجازه ورود به سایر شهرها را ندارند.

ممنوعیت تردد شبانه از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح در شهرهای نارنجی و قرمز با جمعیت بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت نیز همچنان برقرار است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز