احتمال ابتلا به کووید-۱۹ در باشگاه ورزشی اندک است

۱۳۹۹/۰۹/۱۵ - ۱۲:۵۰:۳۹
کد خبر: ۱۰۹۸۵۶۵
احتمال ابتلا به کووید-۱۹ در باشگاه ورزشی اندک است
نتایج تحقیق جدید نشان می‌دهد: بعید است که فرد در زمان ورزش در باشگاه ورزشی به کووید-۱۹ مبتلا شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد “داده‌های حاصل از مطالعه  فعال ایمن (SafeACTiVE) نشان می‌دهد که سالن‌های ورزشی در سراسر اتحادیه اروپا مکان‌های ایمنی برای ورزش هستند”. قرار است اواخر این هفته سالن‌های ورزشی در انگلیس بازگشایی شوند، اما در خصوص ابتلا به کووید-۱۹، نتایج یک تحقیق جدید می‌گوید: احتمال ابتلا افراد به این بیماری در سالن ورزشی بعید است.

دانشمندان دانشگاه شفیلد هالام دریافتند که بعید است افرادی که به باشگاه ورزشی می‌روند، هنگام ورزش به ویروس کرونا مبتلا شوند.

این تحقیق بخشی از مطالعه SafeACTiVE (باهدف نشان دادن خطر نسبی کووید-۱۹) را تشکیل می‌دهد که توسط Europe Active، یک سازمان غیرانتفاعی بزرگ، سالن‌های ورزشی، مراکز تفریحی و کلوپ‌های تندرستی در سراسر قاره اروپا انجام شده است.

نتایج این تحقیق  نشان داد که از ۶۲ میلیون بازدید سالن‌های ورزشی از ماه سپتامبر، میانگین میزان عفونت در سراسر اروپا در هر ۱۰۰ هزار بازدید، ۰.۷۸  است.

فقط ۴۸۷ مورد مثبت ویروس کرونا از ورزشگاه‌های مستقر در آلمان، فرانسه، سوئد، بلژیک، هلند، اسپانیا، پرتغال، نروژ، سوئیس، جمهوری چک، لهستان، دانمارک، لوکزامبورگ و انگلستان گزارش‌شده است.

پروفسور راب کوپلند، مدیر مرکز تحقیقات پیشرفته رفاه (AWRC) در دانشگاه شفیلد هالام گفت: باشگاه‌های ورزشی مکان ایمن برای تمرین ورزشی هستند.

وی خاطرنشان کرد: “داده‌های حاصل از مطالعه SafeACTiVE نشان می‌دهد که باشگاه‌های ورزشی در سراسر اتحادیه اروپا مکان های ایمنی برای ورزش هستند. ”

کوپلند  اضافه کرد: “پیشگیری از شیوع بیشتر کووید-۱۹ باید هدف اصلی ما باشد، اما باید اطمینان حاصل کنیم که جوامع ما پشتیبانی می‌شوند و این فرصت را دارند که فعال باقی بمانند. ما می‌دانیم که آمادگی جسمانی می‌تواند به کاهش شدت کووید- ۱۹ و سرایت آن کمک کند و علاوه بر این، فعال بودن می‌تواند به ما کمک کند تا از نظر روانی از عهده چالش‌های موج دوم همه‌گیری در سراسر اروپا، بربیاییم. باز و به‌طور کامل دایر نگه‌داشتن مراکز تفریحی و باشگاه‌های آمادگی جسمانی برای اطمینان از سلامتی و تندرستی جوامع ما حیاتی است. من فراتر می‌روم و پیشنهاد می‌کنم که دولت‌های سراسر اروپا باید به این فکر کنند که چگونه می‌توانیم دسترسی به فعالیت را افزایش دهیم، نه اینکه آن را کاهش دهیم، زیرا ما یاد می‌گیریم که با کووید-۱۹ زندگی کنیم. ”

دانشمندان بر این باورند که این تحقیق دلیل محکمی برای باز نگه‌داشتن باشگاه‌های ورزشی و سالن‌های سلامتی در هنگام شیوع بیماری‌های عفونی در آینده را فراهم می‌کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز