توسعه زیرساخت های مخابراتی در کردستان با سرعت دنبال شود /ناهماهنگی مدیران مانع خدمت به مردم کردستان نشود

۱۳۹۹/۰۹/۱۶ - ۱۳:۰۴:۴۹
کد خبر: ۱۰۹۹۱۴۸
توسعه زیرساخت های مخابراتی در کردستان با سرعت دنبال شود /ناهماهنگی مدیران مانع خدمت به مردم کردستان نشود
پس از طرح سوال و دیدار محسن فتحی با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، نشست شورای مدیران وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور نماینده مردم شهرستان های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی به منظور دریافت گزارش آخرین روند پیشبرد اهداف و تاکید بر تلاش مضاعف درخدمت به مردم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان، این نشست با محوریت بررسی چالش های حوزه ارتباطات و تقسیم کار عملیاتی برای ارائه دسترسی بیشتر به مردم استان برگزار گردید.

محسن فتحی در این نشست با اشاره به برنامه ششم توسعه برای دسترسی مردم روستاهای بالای بیست خانوار به اینترنت، گفت: امروزه با توجه به شرایط موجود نیاز بیش از پیش به اینترنت و دسترسی به ارتباطات دیجیتال احساس می شود.

وی افزود: اعمال تحریم های ظالمانه بر ضد ملت ایران در چند سال اخیر مانع از واردات تجهیزات مخابراتی شده است.

نماینده مردم شهرستان های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در سال های گذشته کردستان در این حوزه دچار عقب ماندگی بسیاری شده، اظهار داشت: عدالت در تقسیم امکانات و توسعه همسان در کشور از راهبردهای حاکمیت است.

فتحی با تاکید بر اینکه نباید اجازه داد: عدم هماهنگی دستگاه های اجرایی مانع توسعه کردستان شود، گفت: وزیر ارتباطات بر حمایت همه جانبه از توسعه زیرساخت های ارتباطی کردستان قول مساعد داد، و امیدواریم در سطح استان نیز با همگرایی مضاعف این ظرفیت به خوبی استفاده شود.

فتحی افزود: کردستان جوانان مستعدی در حوزه فناوری اطلاعات دارد و لازم است با تسهیلگری زمینه رشد و حمایت از آنان در قالب شرکت های دانش بنیان فراهم شود.

نماینده مردم کردستان همچنین به ثبت جهانی هورامان و نقش پر رنگ آن در توسعه منطقه اشاره کرد و گفت: دسترسی به اینترنت یکی از موارد مهم برای حضور گردشگران در منطقه هورامان است و ضروری است با نگاه ویژه ای در دستور کار قرار بگیرد.

وی همچنین بر لزوم بازنگری در قوانین سایت های مخابراتی، افزایش اعتبارات دستگاه های مرتبط و حمایت از استارتاپ های فناوری اطلاعات تاکید کرد و گفت: مجلس با تمام توان از توسعه این حوزه حمایت می‌کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز