نایب‌رئیس شورای شهر کرج:

شورای نگهبان جلوی مصوبه مالیات بر ارزش افزوده مجلس را بگیرد

۱۳۹۹/۰۹/۱۷ - ۱۰:۰۹:۲۳
کد خبر: ۱۰۹۹۶۲۲
شورای نگهبان جلوی مصوبه مالیات بر ارزش افزوده مجلس را بگیرد
نایب‌رئیس شورای شهر کرج گفت: انتظار می‌رود شورای نگهبان برای پاسداشت قانون اساسی که شوراهای اسلامی را مهم‌ترین رکن تصمیم‌گیری در حوزه جغرافیایی و کاری خود می‌داند، جلوی مصوبه مالیات بر ارزش افزوده مجلس را بگیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز، رحیم خستو اظهار کرد: طبق مصوبه روز نهم آذرماه جاری مجلس شورای اسلامی، عوارض دریافتی شهرها در اختیار وزارت کشور قرار می‌گیرد که این امر نافی شرح وظایف شوراها در بندهای ۱۰۰ تا ۱۰۶ قانون اساسی است.

وی با اشاره به مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی در خصوص سپردن اختیارات عوارض شهرها به وزارت کشور، گفت: انتظار می‌رود شرح وظایف و اختیارات شوراهای اسلامی شهر و روستا محترم شمرده شود.

عضو شورای اسلامی شهر کرج افزود : دولت با دلایل خاص و بنا به شرایط کنونی کشور لایحه این مصوبه را به مجلس فرستاد و در قوه به تصویب رسید که امیدواریم شورای نگهبان با این مصوبه مخالفت کند.

خستو بابیان اینکه شورای شهر کرج به‌عنوان پارلمان محلی  یک کلان‌شهر در کنار سایر کلان‌شهرها و شهرهای بزرگ نسبت به چنین مصوبه‌ای اعتراض دارد، بیان کرد: اعضای شورای اسلامی شهر کرج خواستار این هستند تا مکاتبات ضروری با نهادهای ذیصلاح انجام دهند.

وی تأکید کرد: از منظر توسعه هر شهر بر اساس ویژگی‌های اقلیمی، جمعیتی و اقتصادی خود وضع عوارض می‌کند و امیدواریم شوراهای اسلامی به‌عنوان دستاورد قانون اساسی موردتوجه قرار گیرند.

رئیس کمیسیون هنر و ارتباطات شورای اسلامی شهر کرج گفت: طبق بندها و اصول ۱۰۰ تا ۱۰۶ قانون اساسی شوراهای اسلامی شهر و روستا مهم‌ترین نهاد تصمیم‌گیری محلی بوده و این مقوله نیازمند نگاه خاص است.

خستو تأکید کرد: با سلب این اختیار شوراها، این نهادهای اجتماعی به‌خوبی نمی‌توانند در حوزه سیاست‌گذاری برای بهبود وضعیت شهری ایفای نقش کنند.

 

نظر شما