عادی انگاری بیماری توسط مردم بسیار نگران کننده است

۱۳۹۹/۰۹/۱۷ - ۱۱:۲۵:۲۷
کد خبر: ۱۰۹۹۶۲۶
عادی انگاری بیماری توسط مردم بسیار نگران کننده است
رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی در هشتاد و ششمین جلسه ستاد استانی مقابله و مدیریت بیماری کرونا درباره وضعیت استان گفت: در هفته های گذشته شرایط ویژه ای را پشت سر گذاشتیم و استان یک وضعیت بحرانی را سپری کرد.

به گزارش برنا آذربایجان‌غربی، جواد آقازاده افزود: پس از موج دوم بررسی شده بود که میزان ابتلا و شیوع در آذربایجان‌غربی نسبت به سایر استان‌های کشور بیشتر خواهد بود. این در حالی است که سیستم آمادگی لازم برای پذیرش بیماران را داشت.

وی درباره کانون شیوع در موج سوم بیان کرد: به طور میانگین تعداد یک هزار و ۸۰۰ تست در روز در استان انجام می شد که ۸۰درصد این تعداد مثبت بودند. در موج سوم ارومیه کانون اپیدمی بود اما با ورود تامین اجتماعی و سایر بیمارستان ها، بخش های بستری و تخت های بیمارستان ها مدیریت شده و هیچ بیماری بدون تخت نماند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی درباره وضعیت کنونی بیماری در استان گفت: امروز استان در وضعیتی قرار دارد که میزان بستری ها از ۱۷۰۸ به ۱۰۲۴ نفر کاهش یافته است. تعداد بیماران بستری در بیمارستان ها، تعداد بستری روزانه و تعداد مراجعه کننده به درمانگاه ها کاهش یافته و در نتیجه تعداد فوتی ها نیز کاهش یافته است.

آقازاده با بیان این که در نتیجه اعمال محدودیت‌ها، شیوع بیماری کاهش یافته است، افزود: شهرهای استان در نتیجه اعمال محدودیت ها بجز چند شهر از وضعیت قرمز به نارنجی تغییر وضعیت دادند. این در حالی است که سه شهر تکاب، شوط و چایپاره وضعیت قرمز و خطرناکی دارند.

وی افزود: عادی انگاری بیماری توسط مردم بسیار نگران کننده است زیرا در صورت سهل انگاری و عادی انگاری شرایط، درگیر طوفانی خواهیم شد که سهمگین تر از طوفان قبلی خواهد بود. براساس پیش بینی های اپیدمیولوژی در صورت ورود استان به موج چهارم بیماری، به طور متوسط بیماران بستری در استان ممکن است تا ۳ هزار و ۲۰۰ نفر افزایش یافته و تعداد ۸۰ بیمار در روز جان خود را براثر ابتلا به کووید ۱۹ از دست خواهند داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی افزود: به منظور پیشگیری از ورود به فاز چهارم بیماری، طرح هایی از جمله طرح کنترل محله محور بیماری کرونا آغاز شده است که مشابه این طرح را استان در طرح مراقبت از افراد بالای ۶۰ سال اجرایی کرده است.

آقازاده درباره اهمیت نقش صداوسیما و رسانه ها گفت: از صداوسیما و رسانه‌های استان تشکر وِیژه ای دارم. ورود رسانه‌ها به امر هوشیار نگه داشتن مردم و عدم ورود به فاز چهارم بیماری کمک بسیار بزرگی برای کادر درمان و مردم عزیز می کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز