اجرایی شدن ۲۲ تفاهم نامه تامین مسکن ایثارگران در ۲۲ بهمن ۹۹

۱۳۹۹/۰۹/۱۷ - ۱۵:۰۷:۵۷
کد خبر: ۱۰۹۹۹۳۸
اجرایی شدن ۲۲ تفاهم نامه تامین مسکن ایثارگران در ۲۲ بهمن ۹۹
معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: امسال همزمان با ۲۲ بهمن ماه، تفاهم نامه‌های تامین مسکن ایثارگران در ۲۲ استان کشور اجرایی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، سعید اوحدی حاشیه سفر به مشهد در جمع خبرنگاران افزود: در دوره اخیر مدیریتی در این بنیاد تاکنون ۲۳ سفر استانی برای دیدار با خانواده معظم شهدا و انعقاد تفاهمنامه‌های مسکن و سایر پروژه‌های اقتصادی با استانداریهای سراسر کشور انجام شده است که تلاش می شود تا پایان سال سفر به ۳۱ استان کشور صورت پذیرد.

وی با بیان این که در سفر امروز نیز ۲ تفاهمنامه بین بنیاد شهید و استانداری خراسان رضوی منعقد خواهد شد ادامه داد: البته در حال حاضر طرح های تامین زمین و مسکن در برخی استانها اجرایی شده و در برخی دیگر نیز آماده سازی زمین صورت گرفته است.

معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: در قالب نخستین تفاهمنامه، تامین زمین برای مسکن پنج هزار ایثارگر خراسان رضوی منعقد خواهد شد که این عدد بسیار قابل توجه است و شاید در طول ۱۶ سال گذشته تامین این مقدار زمین در حوزه مسکن ایثارگران اتفاق نیفتاده باشد.

اوحدی افزود: موضوع ساماندهی گلزارهای شهدای خراسان رضوی نیز در قالب این تفاهمنامه‌ بین بنیاد شهید و استانداری خراسان رضوی بررسی خواهد شد.

وی ادامه داد: در تفاهمنامه دیگری نیز موضوع ایجاد سه هزار فرصت شغلی برای خانواده شهدا و ایثارگران با پشتوانه وزارتخانه های رفاه و صنعت، معدن و تجارت بین بنیاد و نهادهای استانی منعقد می شود.

معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: مطالعه برای ساخت یک زائرسرای بزرگ در مشهد برای اسکان و اردوهای خانواده شهدا و جانبازان انجام شده است که امید است امروز با همکاری استاندار خراسان رضوی درباره زمان‌بندی اجرای کامل این طرح به جمع بندی برسیم.

اوحدی با اشاره به تلاش مستمر و شبانه روزی ۱۰ ماهه کادر درمان در مقابله با بیماری همه‌گیر کووید ۱۹ افزود: رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی توصیه و خواسته شهدای گرانقدر سلامت و خانواده‌های آنان است.

وی ادامه داد: بر اساس گردش کاری که خدمت رهبر معظم انقلاب ارائه شد و آئین نامه اجرایی مصوب شورای عالی امنیت ملی، کمیته ای به ریاست وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی و عضویت بنیاد شهید در سطح ملی و استانی برای تعیین وضعیت شهدای سلامت تشکیل شد.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: تا امروز ۱۳۰ پرونده مربوط به شهدای سلامت در استانهای کشور بررسی شده و از این تعداد ۶۰ پرونده در اختیار کمیته ملی قرار گرفته است که در نهایت در۴۰ پرونده مصادیق شهدا برای کادر درمانی کشور قطعی شده است.

اوحدی افزود امروز نیز در حوزه ریاست جمهوری جلسه ای با حضور وزرای مربوطه و ستاد کرونا تشکیل می شود که یکی از دستور کارهای این نشست تعیین مصادیق شهدای عزیز خدمت است.

 

نظر شما