مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی لرستان :

موسیقی لرستان قابلیت جهانی شدن را دارد / تقویت پایه های موسیقی محلی استان در قالب رویدادها و طرح های مختلف

۱۳۹۹/۰۹/۱۹ - ۱۳:۴۹:۲۵
کد خبر: ۱۱۰۱۰۱۷
موسیقی لرستان  قابلیت  جهانی شدن را دارد / تقویت پایه های موسیقی محلی استان در قالب رویدادها و طرح های مختلف
احمدحسین فتایی گفت: تقویت پایه های موسیقی محلی استان در قالب رویدادها و طرح های مختلف، هدف اصلی ماست.

 به گزارش خبرگزاری برنااز لرستان؛فتایی در جلسه شورای سیاست گذاری موسیقی لرستان ضمن تقدیر و تشکر از فعالیت صورت گرفته توسط اعضای سابق هیات امنای انجمن موسیقی، اظهارکرد: خوشبختانه در ترکیب جدید هیات امنا، تخصص و تجربه در کنار هم گرد آمده و اعضای جدید باید با تعهد و دغدغه نسبت به موضوعات این حوزه، فعالیت خود را کلید بزنند.

 مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان سپس با تاکید بر اینکه موسیقی برگی زرین از فرهنگ و تمدن لرستان و بخش مهمی از زندگی مردم این دیار است، افزود: لرستان مرجعیت استان های لر نشین کشور را داراست و این موضوع باید در برنامه ریزی های فرهنگی و هنری به خصوص در زمینه موسیقی مد نظر قرار گیرد.

 او تصریح کرد: انجمن موسیقی نقشی کلیدی در تقویت پایه های های این رشته هنری در استان دارد و باید ضمن بازنگری فعالیت های صورت گرفته در گذشته و تقویت نقاط قوت و با سیاست گذاری درست، کاستی ها و نقاط ضعف را برطرف کند.

 فتایی بیان کرد: موسیقی لرستان این قابلیت را دارد که در سطحی فرا ملی و جهانی منعکس و منتشر شود و در این زمینه نیاز است علاوه بر تدوین یک بانک اطلاعاتی دقیق و بروز، نسبت به تکریم پیشکسوتان، کشف استعدادها و حمایت از هنرمندان موسیقی استان اقدام و همچنین در زمینه شناسایی و جذب افرادی که در مناطق کمتر توسعه یافته و حاشیه نشین استان فعالیت موسیقی دارند نیز برنامه ریزی لازم صورت گیرد.

 مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به اینکه هزینه کردن در حوزه ی فرهنگ و هنر به نوعی یک سرمایه گذاری است که اثرات آن در بلند مدت خود را نشان می دهد، خاطر نشان کرد: یکی از کارهای که باید توسط انجمن موسیقی دنبال شود ارائه طرح اِلمانهای مناسب و متناسب جهت نصب در سطح شهرستانهای استان است تا مسافرانی که به لرستان سفر می کنند با دیدن آن به جایگاه ویژه و پیشینه موسیقی در استان پی ببرند.

او گفت: در شرایط کنونی کشور و استان، مهمترین مساله حفظ سلامت هنرمندان و هنرجویان است که در اولویت قرار دارد و ما با لحاظ کردن این موضوع، رایزنی های لازم را با وزارت و ستاد استانی مدیریت کرونا در خصوص آغاز مجدد فعالیت های آموزشی صورت داده ایم و لازم است در این خصوص از ظرفیت بسیار کارساز فضای مجازی هم به خوبی بهره گرفت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز