معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان:

غربال گری ۴۳ هزار و ۴۴۷ نفر در استان و از ابتدای شروع طرح شهید سلیمانی

۱۳۹۹/۰۹/۱۹ - ۱۴:۰۰:۳۹
کد خبر: ۱۱۰۱۰۴۸
مریم کوشکی گفت: از ابتدای شروع طرح شهید سلیمانی تا به امروز 43447 نفر توسط تیم های مراقبتی سطح استان غربالگری شده اند.

به گزارش خبرگزاری برنااز لرستان؛ کوشکی صبح روز چهارشنبه با اشاره به   آخرین روند اجرای طرح مدیریت محله محور کرونا به خبرنگاران،اظهارکرد: از این تعداد 10908 مورد توسط تیم های پزشکی مستقر در مراکز جامع سلامت ویژه ی طرح انجام شده است.

او گفت: تعداد 20000 بسته ی معیشتی نیز توسط تیم های حمایتی سازماندهی شده از طرف سازمان بسیج نیز در بین افراد پرخطر توزیع شده است.

کوشکی همچنین به تشدید برنامه های نظارتی در قالب این طرح اشاره کرد ویادآورشد: از زمان شروع طرح تا کنون 13230 بازرسی از اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی انجام شده است که 1154 مورد آن به صورت مشترک با سایر دستگاه های اجرایی بوده است.

او بیان کرد: از این تعداد بازرسی 267 مرکز متخلف به مراجع قضایی معرفی و 190 مرکز پلمب شده اند.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی لرستان همچنین در تشریح  میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در جامعه ، گفت: طبق بررسی های انجام شده توسط تیم های نظارتی حوزه ی بهداشت استان، در ادارات، موسسات و دفاتر دولتی و غیر دولتی تا 75درصد این پروتکل ها در بین کارمندان رعایت می شود.

او عنوان کرد: این در شرایطی است که این آمار برای واحدهای صنفی 73 درصد می باشد.

کوشکی  استفاده از ماسک را یکی از ضروری ترین موارد پیشگیری از کرونا قدانست و افزود: در حال حاضر میزان استفاده از ماسک در بین کارکنان دستگاه ها 99 درصد و برای مراجعین 98 درصد است.

کوشکی اضافه کرد: میزان استفاده از ماسک برای متصدیان و شاغلین واحدهای صنفی 85 درصد و برای مشتریان 80 درصد می باشد.

دبیرستاد مبارزه با کرونا دانشگاه علوم پزشکی لرستان همچنین آموزش عمومی را یکی از حیاتی ترین برنامه های طرح شهید سلیمانی برشمرد و یادآوری کرد: کتابچه ی "هرآنچه باید در مورد کرونا بدانیم" توسط واحد آموزش سلامت در 5000 نسخه و 24 صفحه ویژه ی بسیجیان و افراد داوطلب حاضر در طرح تهیه وتدوین شده است که در حال توزیع می باشد.

او افزود: کتاب خودمراقبتی بیماران قرنطینه در منزل و اقداماتی که افراد خانواده شان باید انجام دهند نیز در همین تیراژ توسط کارشناسان آموزش سلامت مرکز بهداشت خرم آباد در بین خانواده های داراری افراد پرخطر و یا بیمار قرنطینه در منزل توزیع می شود.

کوشکی فضای مجازی را یکی دیگر از ظرفیت های اطلاع رسانی و آموزش عمومی دانست و تاکید کرد: فایل صوتی آموزش پیشگیری و خودمراقبتی برای خانواده ها تهیه شده است که با مشارکت سازمان تبلیغات اسلامی در فضای مجازی منتشر خواهد شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز