فرهنگ کتابخوانی در آذربایجان‌غربی باید نهادینه شود

۱۳۹۹/۰۹/۲۰ - ۱۳:۱۴:۳۱
کد خبر: ۱۱۰۱۴۶۳
فرهنگ کتابخوانی در آذربایجان‌غربی باید نهادینه شود
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به نقش و اهمیت کتاب و کتابخوانی در توسعه فرهنگی کشور، گفت: فرهنگ کتابخوانی در استان باید نهادینه شود.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، علی مصطفی روز پنجشنبه در دومین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی استان، با اشاره به اینکه نهاد کتابخانه های عمومی به عنوان یک نهاد عمومی غیر دولتی فعالیت می کند و به خاطر ماهیتی که دارد به تنهایی نمی تواند مسائل و مشکلات موجود در این حوزه را حل کند تصریح کرد: دستگاه های اجرایی استان باید در حل مشکلات این نهاد کمک کنند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی  با اشاره به اهمیت نقش کتاب و کتابخوانی در توسعه فرهنگ عمومی افزود: یکی از شاخص های مهم در ارزیابی روند توسعه ای در بسیاری از کشورها ، فرهنگ کتابخوانی است.

وی زیر بنای توسعه کشور را علم و دانش عنوان کرد و ادامه داد: مسیر پیشرفت کشور از مسیر علم و دانش و فرهنگ می گذرد و در این راستا نقش توسعه فرهنگ کتابخوانی بسیار موثر است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی  با اشاره به اینکه ۱۱ شهر استان فاقد کتابخانه است، اظهار داشت: ایجاد و احداث کتابخانه در این شهرها باید در اولویت قرار گیرد.

مصطفوی با قدردانی از اجرای طرح کتاب پیک توسط نهاد کتابخانه های عمومی استان در ایام شیوع بیماری کرونا، ادامه داد: برای اولین‌بار طرح "کتاب‌پیک" ویژه اعضای کتابخانه ها ارومیه و بوکان اجرا می شود و در این طرح، درخواست امانت کتاب طی تماس تلفنی دریافت شده و منابع درخواست شده با پیک و ‌با رعایت پروتکل های بهداشتی تحویل اعضا داده می شود.

مصطفوی در بخش دیگری از سخنان خود با قدردانی از حس مسئولیت و همراهی مردم در زمان اجرای محدودیت های دو هفته اخیر، گفت: خوشبختانه با ایجاد محدودیتهای انجام شده، دو شهرستان استان در وضعیت زرد و مابقی در وضعیت نارنجی قرار گرفته و تمامی شهرهای استان از وضعیت قرمز خارج شدند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی  بر ادامه رعایت دستورالعمل های بهداشتی توسط مردم تاکید کرد و گفت: تثبیت شرایط موجود و کاهش شیوع بیماری کرونا در جامعه نیازمند عزم ملی و رعایت دستورالعمل های بهداشتی توسط تک تک افراد جامعه است.

مصطفوی در پایان از صدا و سیمای مرکز استان و مهاباد و رسانه های گروهی و فعالان فضای مجازی در آگاه سازی مردم  در این زمینه قدردانی کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز