آخرین و جدیدترین آمار کرونایی شهر تهران تا ۲۲ آذر ۹۹

۱۳۹۹/۰۹/۲۲ - ۱۱:۲۴:۲۴
کد خبر: ۱۱۰۲۰۸۴
آخرین و جدیدترین آمار کرونایی شهر تهران تا ۲۲ آذر ۹۹
رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران با اشاره به اینکه کرونا تا کنون جان ۲۲ هزار و ۲۲ نفر را در پایتخت گرفته است، گفت:‌ آمار فوتی‌ها در تهران با شیب ملایمی کاهش یافته و به ۵۲ نفر در روز گذشته رسیده است.

به گزارش برنا؛ ناهید خداکرمی رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران درباره وضعیت کرونا در پایتخت اظهار داشت: خوشبختانه طی دو هفته اخیر سیر مبتلایان و متوفیان کرونا در پایتخت نزولی بوده و تا آخر وقت جمعه گذشته حدود 22 هزار و 22 نفر فوتی ناشی از کرونا در سامانه بهشت‌زهرا (س) ثبت شده است.

وی افزود: 13 هزار و 416 نفر از متوفیان کرونا مرد و 8606نفر از متوفیان زن بوده‌اند ، همچنین 15811 نفر از متوفیان کرونا در بهشت زهرا (س) تدفین شده و 6211 نفر از متوفیان جهت تدفین به شهرهای دیگر منتقل شده‌اند.

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران ادامه داد: روز پنج‌شنبه گذشته 74 نفر و جمعه 52 نفر در تهران به دلیل کرونا جان باخته‌اند که با شیب ملایمی آمار در این زمینه در حال کاهش است و انتظار داریم تا آخر آذر همزمان با ادامه محدودیت‌های مربوط به کرونا تداوم داشته باشد.

خداکرمی بیان داشت: البته نگران هستیم که مجدد در دی با پیک دیگری از کرونا مواجه شویم چرا که موج اول اپیدمی که در ایران از اول اسفند آغاز شد هیچ وقت به صورت کامل فروکش نکرده و در یک ماه سه پیک را شاهد بودیم که پیک آخر از همه وحشتناک‌تر بود.

وی خاطرنشان کرد: به شهروندان توصیه می‌کنیم حتما از ماسک استفاده کنند و از رفتن به دورهمی و میهمانی‌ها خودداری کنند و دیدارها و معاشرت‌ها به صورت مجازی مدنظر قرار دهند.

این عضو شورای شهر تهران اظهار داشت:‌اگر حتی یک خانواده پروتکل‌ها را رعایت نکند می‌تواند تصاعدی بقیه را گرفتار سازد و از آنجایی که کنترل اپیدمی یک مشکل همگانی است همه باید در مقابله با آن مشارکت کنند؛کرونا مشکل دولت، مجلس، قوه قضائیه، شورای شهر، شهرداری، مردم و ... است و برای مبارزه کامل با آن همزمان همه باید جهت پیشگیری با آن اقدامات لازم را انجام دهند.

 

 

نظر شما