آخرین و جدیدترین آمار کرونایی رفسنجان تا ۲۲ آذر ۹۹

۱۳۹۹/۰۹/۲۲ - ۱۳:۳۷:۵۲
کد خبر: ۱۱۰۲۲۱۶
آخرین و جدیدترین آمار کرونایی رفسنجان تا ۲۲ آذر ۹۹
رییس بیمارستان علی‌بن ابیطالب (ع) رفسنجان مرگ و میرهای کرونایی رفسنجان را ۲.۵ تا ۳ درصد کمتر از میانگین کشوری دانست و گفت: همت و تلاش کادر درمان موجب شده این کاهش را داشته باشیم.

به گزارش برنا؛ دکتر "علی موسوی" صبح امروز ۲۲ آذرماه در نشست خبری اظهار کرد: موج اول بیماری کرونا در رفسنجان ۱۶ نفر فوتی داشت، در موج دوم ۵۰ نفر جان خود را از دست دادند و در موج سوم تاکنون ۱۵۴ فوتی داشتیم که ادامه دارد و موج سوم کووید۱۹ را در شرایط سختی سپری کردیم.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۵۱ نفر با تست قطعی کرونا در بیمارستان بستری‌اند که ۱۶ نفر در آی سی‌یو و ۳۵ نفر در بخش‌های بستری به‌سر می‌برند.

موسوی با بیان اینکه در حال حاضر رفسنجان در وضعیت نارنجی است، یادآور شد: وضعیت نارنجی خطرناک است و اگر رعایت نشود موج‌های بعدی و خطرناک‌تری در پیش خواهیم داشت لذا نباید عادی انگاری شود.

رییس بیمارستان علی‌بن ابیطالب (ع) رفسنجان خاطرنشان کرد: از مردم تقاضا داریم برای کمک به کادر درمان شب یلدا متفاوتی از هر سال داشته باشند و به هیچ وجه دورهمی نداشته باشند و دورهمی های شب یلدا نباید باعث شود که شاهد موج بعدی کرونا بعد از شب یلدا باشیم چرا که اگر مردم دورهمی داشته باشند ممکن است تلفات کرونا بیشتر شود.

موسوی خاطرنشان کرد: طی دو ماه اخیر به‌ویژه در آبان سه برابر هفت‌ماه ابتدایی شیوع کرونا، سختی کشیدیم و تلفات دادیم، کادر درمان ما الان کمی کارشان سبک‌تر شده است.

رییس بیمارستان علی‌بن ابیطالب (ع) رفسنجان مرگ و میرهای کرونایی رفسنجان را ۲.۵ تا ۳ درصد کمتر از میانگین کشوری دانست و گفت: همت و تلاش کادر درمان موجب شده این کاهش را داشته باشیم.

وی از افزایش تخت های آی سی یو بیمارستان خبر داد و گفت: در حال حاضر سالن بحران شهدای مس با ۱۵ تخت و ۳۰ تخت آی‌سی‌یو داریم و در برنامه داریم که ۱۷ تخت سی‌سی‌یو به آی‌سی‌یو تبدیل شود تا بتوانیم به بیماران کروناخدمات ارائه کنیم.

موسوی عنوان کرد: اکثر فوتی‌های ما در رفسنجان بیماران سالمند بودند اما تعدادی هم در سن پایین مبتلا شدند که نتوانستند بر بیماری غلبه کنند و جان خود را از دست دادند، اولین شهید مدافع سلامت در رفسنجان هم زیر ۵۰ سال سن داشت که در نوبت دوم درگیری کرونا جان خود را از دست داد.

رییس بیمارستان علی‌بن ابیطالب (ع) رفسنجان در ادامه به اقدامات خیران در حمایت از دانشگاه علوم پزشکی اشاره و بیان کرد: کار خیران رفسنجانی در کشور بی‌نظیر بوده است به نحوی که در کنار هزینه ۱۲ میلیاردتومانی مجتمع مس برای تجهیز سالن بحران، دستگاه‌های اکسیژن‌ساز و... خیران نیز در خرید دستگاه‌های اکسیژن‌، تجهیزات حفاظتی و ... هزینه‌های میلیاردی متقبل شدند و در توسعه بیمارستان همکاری دارند.

موسوی در پاسخ به سوالی درباره تأمین داروهای مورد نیاز بیماران کرونایی نیز گفت: تاکنون هیچوقت دچار کمبود دارو نشده ایم و داروهای رمدسیور و سایر داروهای مورد نیاز را خودمان تأمین کردیم و الان هم برای پیش‌خرید و دپوی این داروها برنامه داریم و خیران پای کار هستند.

وی افزود: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۴۵۰ نفر از کادر بهداشت و درمان، خدمات و اداری ما به کرونا مبتلا شده‌اند و اکنون دو نفر از همکاران ما در استراحت به‌سر می‌برند.

رییس بیمارستان علی‌بن ابیطالب (ع) رفسنجان همچنین اظهار کرد: ۶۷ زن باردار مبتلا به کرونا در موج سوم بستری شدند که ۱۱ نفر از آنها سزارین شدند و ۵ نفر زایمان طبیعی انجام دادند، یکی از مادران باردار وضعیت وخیمی داشت که در آی‌سی‌یو بستری شد اما هم خودش بهبود یافت هم نوزادش سالم است. ضمن اینکه یک مورد فوتی در بین مادران باردار نیز داشتیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز