برای حل مشکل نان باید به سمت نظارت هوشمند برویم / حرکت به سمت شفافیت / ارتباط مستقیم با مردم از راه‌های مختلف

۱۳۹۹/۰۹/۲۲ - ۱۳:۱۵:۰۷
کد خبر: ۱۱۰۲۲۲۴
برای حل مشکل نان باید به سمت نظارت هوشمند برویم / حرکت به سمت شفافیت / ارتباط مستقیم با مردم از راه‌های مختلف
فرماندار ارومیه ارتباط با مردم را یکی از برنامه‌های مهمش عنوان کرد و گفت: برای حل کاستی ها و رصد مشکلات، نیاز به ارتباط مستقیم با مردم داریم که شبکه‌های اجتماعی نیز در این راه کمک زیادی می کند.

به گزارش برنا آذربایجان‌غربی، علیرضا ملامحمدی‌زاده گفت:  تمام تلاش خود را برای شفافیت در عملکرد فرمانداری و برقراری ارتباط مستقیم با مردم و رصد مشکلات آنها از طریق فضای مجازی به کار بسته ایم تا با بهبود شرایط، مردم کمترین مشکل را داشته باشند.

دلیل مشکلات چند وقت اخیر در ارومیه

فرماندار ارومیه در مورد مشکلات چند وقت اخیر رخ‌داده در این شهر گفت: مشکل نان متاسفانه به کم‌کاری برخی متولیان باز می‌گردد و البته برخی شیطنت‌ها و تخلفات و همچنین حاشیه‌سازی‌ها در این اتفاق دخیل بودند.

وی اضافه کرد: امسال هیچ نانوایی در ارومیه تعطیل نشده و جمعیتی نیز به شکل افزایش شدید رخ نداده است و سهمیه آرد نانوایی‌ها نیز بدون تغییر داده شده است.

ملامحمدی‌زاده گفت: در این خصوص و با توجه به وضعیت اقتصادی جامعه و سوق یافتن سبد خرید غذایی مردم به سمت نان، باید معیشت مردم را در نظر گرفت.

وی ادامه داد: تولید و توزیع آرد توسط سازمان غله و نظارت برعهده صنعت، معدن و تجارت است و فرمانداری در این خصوص بابت نهاد حاکمیتی ورود کرد و متاسفانه نقش ضعیف نظارتی در توزیع و استفاده مشکلاتی را به همراه داشت.

فرماندار ارومیه افزود: در ابتدا ۴۰ گروه برای بازرسی تشکیل شد و گرچه تفاوت چند صدهزار تومانی قیمت آرد یارانه‌ای و آزاد، برخی نانوایی‌ها ادعای شرایط سخت اقتصادی آنها بدلیل وضعیت حاکم و درخواست افزایش قیمت داشتند که اعتقاد داریم در این شرایط خاص و مشکلات مردم، افزایش قیمت نان به صلاح نیست.

فرماندار ارومیه اضافه کرد: یکی دیگر از دلایل وقوع این اتفاق، انتشار شایعاتی در مورد احتمال بسته شدن نانوایی‌ها بدلیل کرونا بود که باعث افزایش خرید از سوی مردم شد با این حال نظارت در این حوزه باید بهتر شود ضمن اینکه حرکت به سمت نظارت هوشمند از تولید تا توزیع آرد انجام شده تا در آینده مشکلی برای این سبد مهم غذایی مردم ایجاد نشود.

ملامحمدی‌زاده در خصوص مشکلات رخ داده در بارش برف گفت: متاسفانه کم‌کاری از سوی دستگاه‌ها برای آمادگی درخصوص بارندگی چنین اتفاقی را رقم زد و مردم را دچار مشکل کرد و اکنون شرکت برق و شهرداری برای آمادگی هرچه زودتر برای بارش‌های زمستانی دچار تلنگر شدند تا در اسرع وقت به وظایف محوله خود عمل کنند.

فرماندار ارومیه تصریح کرد: متاسفانه برخی مشکلات و کاستی‌ها و کم‌کاری هر کس در سمت خود مشکلات جدی‌تری برای سایر دستگاه‌ها و مردم ایجاد می‌کند که باید در این خصوص، سعی همگی انجام وظایف خود به بهترین و دقیق‌ترین صورت و در سریع‌ترین زمان باشیم.

شبکه‌های مجازی یکی از راه‌های ارتباط مستقیم با مردم و رصد مشکلات

علیرضا ملامحمدی‌زاده در خصوص ارتباط مستقیم با مردم گفت: علی‌رغم برخی انتقادها، به دنبال عملکردی شفاف و حل مشکلات مردم و ایجاد شرایط مطلوب هستیم و با توجه به اینکه مردم دنبال مسئولانی پاسخ‌گو و همراه هستند، شبکه‌های مجازی و اجتماعی را یکی از راه‌های ارتباط موثر با مردم می‌دانیم.

وی اضافه کرد: همواره پیام‌های ارسالی از سوی خبرنگاران و مردم در شبکه‌های و رسانه‌های مختلف خبری و شبکه‌های اجتماعی را پیگیری می‌کنم تا با رصد شرایط برای بهبود وضعیت و رسیدگی به مشکلات گام برداریم.

وی ادامه داد: در این خصوص و در فرمانداری، یک مسئول فضای مجازی برای رصد اخبار و پیام‌های منتشره برگزیده‌ایم و بعد از تقسیم‌بندی آنها را برای حل و رسیدگی ارجاع یا انجام می‌دهیم و بعد از حصول نتیجه اعلام می‌کنیم.

شفافیت عملکرد فرمانداری

علیرضا ملامحمدی‌زاده گفت: بنای ما عملکرد شفاف و صادقانه با مردم است و در یکی از موارد، مصوبات هیأت تطبیق بصورت شفاف هر ۳ ماه یک‌بار منتشر می‌کنیم.

فرماندار ارومیه گفت: تمام تلاش ما عملکردی توام با فسادستیزی و جلوگیری از هرگونه ابهام است.

وی اضافه کرد: درخصوص وقوع هرگونه تخلف و فساد در هر بخش، آماده همکاری و حمایت از پیگیری و بازرسی نهادهای مربوطه هستیم.

وی افزود: در بیشتر موارد و تصمیمات از کمیته‌های کارشناسی کمک و مشورت می‌گیریم تا بهترین تصمیم را در موضوعات مختلف اتخاذ کنیم چه بسا این تصمیمات با انتقاد و مخالفت‌هایی مواجه شود ولی برای ایجاد شرایط قابل قبول و بدون ایراد تمام توان خود را به کار می‌گیریم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز