آخرین و جدیدترین آمار کرونایی قوچان تا ۲۲ آذر ۹۹

۱۳۹۹/۰۹/۲۲ - ۱۳:۴۵:۱۰
کد خبر: ۱۱۰۲۲۳۸
آخرین و جدیدترین آمار کرونایی قوچان تا ۲۲ آذر ۹۹
سرپرست فرمانداری شهرستان قوچان گفت: بر اساس مطالعات انجام‌ شده بیشترین علت ابتلاء به کرونا در میان شهروندان قوچانی شرکت در دورهمی‌ها و مجالس و عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی است.

به گزارش برنا؛ عباس رضازاده مقدم سرپرست فرمانداری شهرستان قوچان گفت: شهرستان قوچان در حوزه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دوره محدودیت‌های کرونا بسیار خوب عمل کرده و مردم همکاری لازم را انجام دادند که در نتیجه وضعیت کرونا از حالت قرمز به نارنجی بهبود پیدا کرد.

وی ادامه داد: در حوزه منع رفت‌وآمد این طرح به‌ خوبی اجرایی شد و تعداد کمی از شهروندان از قوانین تخطی کردند در بعضی روزها این قانون تا ۹۸ درصد به‌ وسیله همشهریان رعایت شده بود.

سرپرست فرمانداری شهرستان قوچان با تأکید بر ادامه محدودیت تردد بین‌شهری و منع تردد پلاک‌های غیر بومی در این شهرستان، گفت: با توجه به اینکه وضعیت شهرستان نارنجی شده است برخی از محدودیت‌ها کاهش پیدا کرده و مشاغل گروه دوم همانند گروه یک می‌توانند در ساعتی که برای آن‌ها تعیین‌ شده است، فعالیت کنند.

وی از پلمب یک تالار پذیرایی به دلیل تخلف و بازگشایی خودسرانه و اقدام به برگزاری مراسم عروسی در این واحد پذیرایی خبر داد و افزود: با صاحب این تالار پذیرایی و عوامل برگزاری این مراسم برخورد و تالار پلمب شد و در حال حاضر پرونده قضایی آن در حال رسیدگی است.

رضازاده مقدم اظهار کرد: از ابتداء شیوع ویروس کرونا حدود ۱۹۰ نفر بر اثر ابتلاء به این بیماری فوت کردند که از این میان حدود ۱۷۰ نفر از شهروندان ساکن در شهرستان بودند و بقیه اصالتاً قوچانی بودند ولی در شهرهای دیگری ساکن بودند و بنا به خواسته خود در قوچان به خاک سپرده شدند.

وی با بیان این نکته که ۱۶۵ تخت بیمارستانی برای بیماران مبتلا به کرونا در نظر گرفته‌ شده است، افزود: تعداد ۶۰ تخت بیمارستانی دیگر در صورت بروز شرایط اضطراری در بیمارستان در نظر گرفته‌ شده که در صورت نیاز از آن استفاده می‌شود.

سرپرست فرمانداری شهرستان قوچان اضافه کرد: علاوه بر این بر اساس مصوبه ستاد کرونای شهرستان قوچان یک سالن ورزشی در حال تجهیز است که در صورت افزایش آمار مبتلایان به کرونا برای بستری بیماران مشکلی نداشته باشیم و بر همین اساس در حوزه تخت بیمارستانی و تجهیزات پزشکی کمبودی در شهرستان وجود ندارد.

وی گفت: از ابتداء همه‌گیری ویروس کرونا در این شهرستان خیرین حوزه سلامت و بهداشت کمک‌های بسیاری انجام داده‌اند و در حوزه توزیع اقلام خشک، کمک‌های مؤمنانه، کمک‌های نقدی و تحت پوشش قرار دادن خانواده‌های درگیر با بیماری کرونا نقش مؤثری ایفا کرده‌اند و هم‌اکنون با اجرای این طرح در همین مدت کوتاه خدمات خوبی در حوزه مالی، درمانی و پشتیبانی ارائه کردند.

رضازاده مقدم تصریح کرد: از مردم تقاضا داریم همان‌ طور که تا کنون همکاری لازم را داشته‌اند تا وضعیت شهرستان بهبود پیدا کند این همکاری ادامه پیدا کند تا بتوانیم شهری سفید داشته باشیم تا هرچه زودتر تمام فعالیت‌های مردم به حالت عادی بازگردد.

وی شرکت در دورهمی‌ها و مجالس را بیشترین علت ابتلاء به کرونا در میان شهروندان قوچانی دانست و گفت: با توجه به اینکه همچنان محدودیت داریم از مردم تقاضا می‌کنیم دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری‌های اجتماعی را رعایت کنند و از برگزاری مجالس دورهمی، عروسی، عزاداری و هر نوع مراسم پرهیز کنند.

سرپرست فرمانداری شهرستان قوچان از همکاری کسبه، رانندگان تاکسی و حمل‌ و نقل عمومی، نیروهای انتظامی، کادر بهداشت و درمان و شهروندان که با همکاری و ازخودگذشتگی در کاهش آمار ابتلاء به کرونا و بهبود وضعیت شهرستان نقش داشتند قدردانی کرد و افزود: امیدواریم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی همه در کاهش آمار سهیم باشیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز