توسعه زیرساخت های ورزشی استان ۱۶ پله ارتقاء پیدا کرد/ صدور مجوز برای فعالیت ۶۰ سازمان مردم نهاد کردستان در حوزه جوانان

۱۳۹۹/۰۹/۲۳ - ۱۰:۰۰:۴۹
کد خبر: ۱۱۰۲۶۶۵
توسعه زیرساخت های ورزشی استان ۱۶ پله ارتقاء پیدا کرد/ صدور مجوز برای فعالیت ۶۰ سازمان مردم نهاد کردستان در حوزه جوانان
مدیر کل ورزش و جوانان کردستان گفت؛ از ابتدای آغاز دولت تدبیر و امید بیش از 140 پروژه در حوزه ورزش استان افتتاح و به بهره برداری رسیده است و بیش از 60 سمن در حوزه جوانان مجوز فعالیت دریافت کرده اند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ حامد جولایی مدیر کل ورزش و جوانان استان با اشاره به رشد چشمگیر زیر ساخت های ورزشی استان در سال های اخیر اظهار داشت: وزارت ورزش و جوانان با هدف محرومیت زدایی و پاسخ به مطالبات ورزشکاران استان مرزی کردستان از سال 92 تاکنون توانسته است بیش از 140 پروژه ورزشی را در نقاط مختلف استان افتتاح کند.

 
وی با بیان اینکه این پروژه ها شامل سالن های شش هزار نفری و 1200 نفری ، استخرهای سرپوشیده، سالن های سقف کوتاه، زمین چمن مصنوعی و زمین های ورزشی خاکی روباز روستایی است افزود؛ توسعه فضاهای ورزشی استان و روند احداث اماکن ورزشی در طول امسال و سال آینده نیز ادامه خواهد داشت و دولت نسبت به اتمام پروژه های نیمه تمام نگاه ویژه ای به استان کردستان دارد.
 
مدیرکل ورزش و جوانان کردستان گفت؛ در کنار احداث این پروژه های ورزشی 160 خانه ورزش روستایی در سطح استان کردستان افتتاح و تجهیز شده اند.
 
جولائی به اتمام پروژه های ورزشی بزرگ استان همچون سالن 6 هزار نفری مجموعه ورزشی 22 گولان سنندج و استخرهای سرپوشیده در شهرستان های دیواندره و بانه و مریوان اشاره کرد و اظهار داشت؛ سالن 6 هزار نفری سنندج پس از آغاز احداث آن سال ها از کمبود اعتبار لازم رنج می برد به طوری که پس از گذشت هفت سال تنها 20 تا 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشت و استان همچنان با مشکل نبود یک سالن بزرگ و مجهز برای برگزاری مسابقات ملی و بین المللی دست و پنجه نرم می کرد.
 
وی ادامه داد: اداره کل ورزش و جوانان کردستان با حمایت وزارت ورزش و جوانان و دولتمردان استان تمامی توان خود را برای پایان این پروژه عظیم به کار بست و با تمرکز بر جذب اعتبارات فوری برای آن شاهد جهش قابل ملاحظه ایی در روند احداث آن بودیم به طوری که در طول سال های 95 تا 98 این پروژه شاهد بیشترین پیشرفت فیزیکی در طول سال های احداثش بود.
 
جولائی تصریح کرد؛ سالن 6 هزار نفری سنندج یکی از سالن های بزرگ و مجهز غرب کشور است که وزیر ورزش و جوانان در آئین افتتاح آن گفت؛ این سالن از شیک ترین سالن های کشور در نوع خود است که در احداث آن از بهترین مصالح و امکانات روز استفاده شده است.
 
مدیر کل ورزش و جوانان کردستان در ادامه سخنانش به رویکرد وزارت ورزش و جوانان در راستای رفع محرومیت از مناطق کمتر توسعه یافته کشور اشاره کرد و گفت؛ به همین منظور چندین استخر سرپوشیده و سالن های چند منظوره سقف کوتاه و سقف بلند در شهرستان های مختلف استان با اهتمام وزارت ورزش و جوانان و با همکاری مسئولین استانی افتتاح و در اختیار ورزشکاران و مردم شریف آنها قرار داده شده است.
 
وی پیشرفت زیرساخت های ورزشی استان را مرهون تلاش های دستگاه ورزش و جوانان، استانداری استان و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و حمایت همه جانبه وزارت ورزش و جوانان بیان کرد و اظهار داشت؛ با همکاری این نهادها رتبه کشوری استان کردستان در زمینه توسعه زیرساخت های ورزشی با 16 پله ارتقاء از رتبه 29 کشور به رتبه 13 در میان استان های سراسر ایران ارتقاء پیدا کرد.
 
جولائی درخشش ورزشکاران کردستانی در میادین ملی و بین المللی را از نشانه ها و ثمرات پیشرفت زیرساخت های ورزشی دانست و افزود؛ جوانان کردستانی ثابت کرده اند که هر گاه زمینه حضور آنها در میادین فراهم شود شایستگی های خود را به بهترین شکل به نمایش خواهند گذاشت.
 
مدیرکل ورزش و جوانان کردستان ادامه داد؛ با تلاش دستگاه ورزش و جوانان و هیات های ورزشی استان و به همت ورزشکاران کردستانی شاهد درخشش تیم ها و قهرمانان استان در المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور که طی سال های 97 و 98 در رده های پایه برگزار شد بودیم.
 
وی گفت؛ با تلاش مجموعه ورزش و جوانان عنوان دهم اولین دوره و جایگاه هشتم دومین دوره این المپیاد را کسب کردیم و بالاتر از استان های توسعه یافته و دارای کلان شهرهایی همچون خوزستان، گلستان، اردبیل، خراسان جنوبی، آذربایجان غربی، کرمان، همدان، قزوین، قم، سمنان قرار گرفتیم که این خود برگی زرین و دستاوردی بزرگ در تاریخ ورزش استان به شمار می رود.
 
وی خاطرنشان کرد؛ در رقابت های المپیاد ورزش های روستایی(جام خوشه چین) که برای اولین بار در سراسر کشور برگزار شد ورزشکاران کردستانی موفق شدند در چندین رشته مختلف عناوین قهرمانی را بدست آورند و جایگاه ورزش روستایی استان را تا حد زیادی ارتقاء بخشیدند.
 
مسئول ورزش استان همچنین عنوان کرد؛ در حال حاضر که رقابت های ورزشی رشته های مختلف در حوزه قهرمانی کشور به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل است، تیم های ورزشی استان کردستان در رقابت های مختلف لیگ های برتر، دسته یک، دوم و سوم کشور حضور دارند.
 
وی اذعان کرد؛ با تلاش و همت مضاعف دستگاه ورزش و جوانان استان و حمایت استاندار ورزش دوست کردستان و همکاری اندک حامیان مالی توانسته ایم در رشته های والیبال، هندبال، فوتبال، کشتی، کاراته و دیگر رشته ها در سطح لیگ برتر کشور نماینده داشته باشیم تا بتوانیم ورزشکاران خود را آماده نگه داشته و شور و نشاط ورزشی را در میان جامعه ورزشی استان حفظ کنیم.
 
جولائی به حضور جوانان کردستانی در حوزه مشارکت های اجتماعی اشاره کرد و گفت؛ در سال 92 استان کردستان در حوزه جوانان فقط یک سازمان مردم نهاد دارای مجوز داشت که اکنون این رقم با تلاش دستگاه ورزش و جوانان کردستان به 60 سمن در سراسر استان رسیده است و این خود نشانه مشارکت طلبی جوانان کردستانی در عرصه های مختلف است.
 
مدیر کل ورزش و جوانان کردستان خاطر نشان کرد، جوانان کردستانی با روحیه مشارکت های اجتماعی در زمینه های مختلف همواره در کنار مردم ایستاده و با تشکیل سازمان های مردم نهاد پل ارتباطی میان مردم و دولت شده و ارتباط این دو بخش را بیش از پیش مستحکم تر کرده اند.
 
با وقوع زلزله در استان کرمانشاه و آمدن سیل در چند استان کشورمان جوانان کردستانی در قالب سازمان های مردم نهاد به یاری مردم مناطق بحران زده شتافتند و کمک های هم استانی های خود را به دست نیازمندان رساندند.
 
جولائی تصریح کرد؛ پس از شیوع ویروس کرونا و آسیب دیدن بسیاری از کسب و کارها، رهبر معظم انقلاب در فرمایشات خود جوانان را به برگزاری رزمایش ملی همت جوانانه ، کمک مومنانه فراخواند که در این راستا باز هم جوانان کردستانی پیش قدم شده و به فرمان رهبری لبیک گفته بلافاصله دست به جمع آوری کمک های انسان دوستانه و توزیع در میان نیازمندان زدند که کسب رتبه برتر جوانان کردستانی در اجرای این رزمایش و اهدای شال پهلوانی به رئیس مجمع جوانان کردستان به نمایندگی از تمامی اعضای سمن های جوانان کردستان از سوی معاون وزیر ورزش و جوانان موید این کلام است.
 
وی در پایان سخنانش تلاش دستگاه ورزش و جوانان کردستان را در راستای پیشرفت حوزه های مختلف ورزش و جوانان ادامه دار بیان کرد و اظهار داشت؛ به امید خدا در سال آینده نیز شاهد افتتاح و بهره برداری از چند پروژه ورزشی دیگر در سطح استان خواهیم بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز