استاندار آذربایجان‌غربی:

برخی افراد و گروه ها نانشان در مشارکت پایین مردم در صحنه انتخابات است

۱۳۹۹/۰۹/۲۳ - ۱۱:۲۲:۳۹
کد خبر: ۱۱۰۲۷۶۵
برخی افراد و گروه ها نانشان در مشارکت پایین 
مردم در صحنه انتخابات است
استاندار آذربایجان غربی با تاکید بر این که دفاع از تمامیت ارضی و منافع ملی یک وظیفه همگانی است، نقش و سهم فرمانداران در افزایش مشارکت عمومی در انتخابات را مهم دانست و گفت: پاسخگویی شفاف به مردم، تبیین عملکرد دولت، گفتگو با گروه های سیاسی شناسنامه دار و تقویت اقدامات در افزایش مشارکت عمومی توسط فرمانداران بسیار موثر است.

به گزارش برنا آذربایجان‌غربی، محمدمهدی شهریاری روز یکشنبه در سمینار فرمانداران با اشاره به شرایط سخت اقتصادی ناشی از تحریم و کرونا تصریح کرد: بهبود شرایط اقتصادی تاثیر بسزایی در افزایش مشارکت مردم در انتخابات دارد و با توجه به سیاستهای دولت و حمایت مقام معظم رهبری این امر در آینده نزدیک محقق خواهد شد.

وی با بیان اینکه انتظار داریم گروه‌های سیاسی برای رونق بخشی به انتخابات وارد فعالیت ها شوند، اهمیت مشارکت بالای مردم در انتخابات را بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: باید با هم افزایی ظرفیت‌ها به سمتی حرکت کنیم که در کشور آرامش، انسجام و ثبات بیشتر شود و در نظر داشته باشیم که مساله انتخابات و حضور مردم، ضامن اقتدار و ثبات است.

استاندار آذربایجان غربی اولویت اصلی در شرایط هجمه های گسترده در حوزه های مختلف علیه آرامش و ثبات نظام و مردم را فقط انسجام ملی و همبستگی عنوان کرد و گفت: در شرایط فعلی به آرامش و در عین حال به نشاط سیاسی نیازمندیم. نشاط سیاسی در انتخابات منوط به رقابت نظرات متفاوت است و برای تحقق این امر باید در چارچوب قانون عمل کرد.

شهریاری با بیان اینکه فرمانداران باید در حفظ جایگاه فرمانداری اهتمام جدی داشته باشند افزود: باید ضمن اینکه از جایگاه و مأموریتمان و وظایف خودمان به خوبی آگاه باشیم با حفظ جایگاه فرماندار به عنوان شخص اول شهرستان از طریق تعامل و هم افزایی با سایر مجموعه ها برای پیشبرد امور اقدام نمود.

وی گفت: فرمانداران از نظر تاثیرگذاری و از این جهت که اولین حلقه ارتباطات مردم و مجری سیاست ها هستند و از سوی دیگر اولین حلقه جمع آوری، تحلیل و ارائه نظرات و پیشنهادات مردم برای تصمیم سازی و تصمیم گیری هستند، نقش موثری دارند.

وی با بیان اینکه هیچ یک از وظایف محوله را به تنهایی نمی توان انجام داد و اگر مسئولیتی مبتنی بر همکاری جمعی همه نهادهای مرتبط با آن موضوع نباشد نتیجه بخش نخواهد بود تصریح کرد: پس مهم است کسی که فرماندار است روحیه تعاملی و قدرت هماهنگی  لازم در موضوعات تحت مدیریتش را داشته باشد. اما هماهنگی به معنای عدول از وظایف، اصول و استقلال وزارت کشور نیست.

مقام عالی استان دغدغه های اقتصادی را به عنوان مطالبه جدی امروز مردم دانست و خطاب به فرمانداران گفت: درحوزه های برنامه ریزی و نظارت و پیگیری که در شهرستانها بر عهده شما فرمانداران است باید بسیار جدی عمل کنید تا مردم بیش از این بابت عدم نظارت ها دچار مشکل نشوند.

شهریاری با انتقاد از عملکرد ضعیف در تبیین دستاوردهای دولت گفت: بخشی از کم کاری در تبیین دستاوردهای دولت ناشی از شرایط سخت اقتصادی و کرونایی است اما بخش عمده به دلیل ضعف انجام اقدامات اقناعی و تشریحی برای مردم است. فرمانداران باید در شهرستان ها با بسیج ظرفیت های رسانه ای و اقناعی در این خصوص اهتمام ویژه به خرج دهند.

وی افزود: کم کاری ما در تبیین دستاوردهای بی نظیر دولت در این استان باعث شده تا برخی با القای کلید واژه های عصر بی دولتی درصدد به حاشیه بردن تلاشهای دولت برآیند. اقدامات این دولت در آذربایجان غربی بی نظیر بوده و مخالفین نیز این را خوب می دانند اما برای دستیابی به اهداف سیاسی خود چشم شان را بر روی حقیقت می بندند، چرا که نانشان در دستیابی به مشارکت پایین مردم در صحنه انتخابات است.

استاندار آذربایجان غربی با قدردانی از تلاش فرمانداران در مدیریت شهرستانی کرونا گفت: تلاشهای انجام گرفته ام از ایثار نیست و باعث شده تا امروز از شرایط نارنجی برخوردار باشیم. اجرای طرح شهید سلیمانی و اجرای دقیق مصوبات ملی و استانی باید همچنان در دستور کار فرمانداران باشد. نباید اجازه داد بی تفاوتی نسبت به کرونا بر ما غلبه کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز