رییس شورای شهر مشهد:

تعیین نرخ عوارض توسط وزارت کشور با روح قانون اساسی در نظام شورایی متفاوت است

۱۳۹۹/۰۹/۲۴ - ۱۱:۱۵:۰۳
کد خبر: ۱۱۰۳۴۳۵
تعیین نرخ عوارض توسط وزارت کشور با روح قانون اساسی در نظام شورایی متفاوت است
رییس شورای اسلامی شهر مشهد در واکنش به تصویب اصلاح لایحه ارزش افزوده در مجلس شورای اسلامی گفت: این لایحه، کاهش اختیارات نظام شورایی است و قوه مقننه و مجریه در حال کاهش اختیارات نظام شورایی هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، محمدرضا حیدری در جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد افزود: هفته گذشته با مصوبه اصلاح لایحه ارزش افزوده مواجه بودیم، تعیین نرخ عوارض توسط وزارت کشور با روح قانون اساسی در نظام شورایی متفاوت است.

وی اضافه کرد: هر مجلسی با هر رویکردی به دنبال تقویت نظام شورایی نیست، توقع از این مجلس این بود که بر نظرات اصلاحی خود در دفاع از نظام شورایی اصرار کند.

رییس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: در این لایحه، عوارض حمل و نقل هوایی که مرتبط با قشر برخوردار است حذف و عوارض حمل و نقل زمینی که مربوط به قشر متوسط و ضعیف است برقرار مانده است.

حیدری افزود: در کلانشهر زیارتی مشهد، با حذف عوارض حمل و نقل هوایی بخشی از هزینه های اداره شهر حذف شد در حالی که شهرهای زیارتی بخشی از هزینه‌های خود را از محل حمل و نقل هوایی تامین می کردند، مردم مشهد تا کجا باید برای زائران عوارض بپردازند؟ این مورد با شعار مردم انقلابی در تضاد است چون عوارض حمل و نقل هوایی مرتبط با قشر برخوردار است.

وی ادامه داد: ٨٨ درصد عوارض مردم مشهد به جای این که در اختیار شهر باشد در اختیار وزارت کشور قرار می گیرد، با حذف عوارض، شهرها چگونه اداره می شوند؟ درآمد پایدار از کجا باید تامین شود؟ با این رویه برای تامین هزینه اداره شهر ناچار می شویم به سمت تراکم فروشی برویم.

رییس شورای اسلامی شهر مشهد در خصوص طرح بهسازی و نوسازی بافت پیرامونی حرم مطهر نیز گفت: در خصوص این طرح نیز وزارت راه و شهرسازی خلاف قانون عمل می کند و مسیر این طرح جدا از مسیر شورا و شهرداری طی می شود که موضع ما این است که این طرح غیرقانونی است و از این رو  از استاندار خراسان رضوی می خواهیم اجازه ندهند این طرح مسیر غیرقانونی خود را ادامه دهد.

پرهیز از برگزاری دورهمی های یلدایی

رییس شورای اسلامی شهر مشهد در ادامه به شرایط کرونا در شهر و کشور اشاره و بیان کرد: علت ٥١ درصد ابتلا به کرونا دورهمی هاست.

حیدری افزود: در نتیجه محدودیتهای سه هفته اخیر حدود پنج هزار مورد مرگ و میر نسبت به روزهای قبل از آن کاهش یافته اما این شرایط ناپایدار است و باید از دورهمی ها پرهیز کرد.

وی ادامه داد: ترجیح بر این است که شب یلدا را به تنهایی بگذرانیم تا شبهای طولانی تر را در بیمارستانها تجربه نکنیم.

رییس شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به پیش رو بودن هفته پژوهش گفت: شورای پنجم در حوزه پژوهش به مطالعات کاربردی نظر داشته و آن را مورد توجه قرار داده است.

حیدری همچنین به پیش رو بودن روز عاری از خشونت اشاره کرد و  افزود: در آموزه های دینی مقوله خشونت جایگاهی ندارد و باید در راستای کاهش خشونت تلاش کرد.

وی اضافه کرد: برخی اقشار نظیر کودکان و زنان بیشتر در معرض خشونت هستند و ایجاد زیرساختها و فضای آرامش در حوزه شهری تاثیرگذار است و باید به سمت جهان عاری از خشونت و خانواده عاری از خشونت حرکت کرد.

او با اشاره به پیش رو بودن روز پرستار و تبریک تولد حضرت زینب (س) ادامه داد: پرستاران طی یک سال گذشته در حوزه کرونا تلاش زیادی کرده اند که باید پاس داشته شوند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز