امام جمعه اردکان:

محدودیت‌ شرایط قرمز با نارنجی شهرها برای پیشگیری از کرونا متفاوت باشد

۱۳۹۹/۰۹/۲۴ - ۱۳:۳۹:۴۵
کد خبر: ۱۱۰۳۶۰۲
محدودیت‌ شرایط قرمز با نارنجی شهرها برای پیشگیری از کرونا متفاوت باشد
امام جمعه اردکان گفت : سلامت برای همه مردم مهم است، اما شهروندان انتظار دارند، محدودیت های اعلامی برای شرایط قرمز با نارنجی برای پیشگیری از ویروس کرونا و کاهش بیماران کووید ۱۹ باید با هم متفاوت باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ "حجت الاسلام سید اسماعیل شاکر" امام جمعه اردکان امروز دوشنبه در نشست ستاد شهرستانی پیشگیری و مقابله با کرونا افزود: ستادهای کرونای شهرستان ها باید اختیار تغییر برخی پروتکل ها را بنابر شرایط محلی داشته باشند.

 وی اضافه کرد: در شرایط فعلی که وضعیت بهتر از گذشته است باید موارد سخت‌گیری ها و اعمال محدودیت ها کاسته شود و اگر خدای نکرده وضع بدتر شد ،مسوولان محلی بتوانند تصمیم جدید اتخاذ کنند 

امام جمعه شهر اردکان با بیان اینکه یادمان نرود که هدف کنترل بیماری و جلوگیری از چرخه انتقال ویروس است نه خدای نکرده اجرای محدودیت ها، گاهی این هدف با مدارای مردم، اضافه کردن یک ساعت کاری و کم کردن محدودیت ها محقق می شود، تصریح کرد:  وقتی تشکیل جلسات تا ۲۰ نفر و یک ساعت، قانونی است؛ تعطیلی نمازهای جماعت برای مردم و وجدان ما قابل قبول نیست.

شاکر از همراهی مردم به ویژه اصناف، کادر بهداشت و درمان شهرستان در درمان بیماران کووید ۱۹ در این شهرستان قدردانی کرد.

همچنین بهروز شهابی‌زاد فرماندار اردکان در این نشست با تجلیل از همکاری عوامل اجرایی، بهداشتی، اصناف، نیروهای خودجوش مردمی در مبارزه با کرونا اظهار کرد: کاهش روند مراجعه و بستری بیماران در نتیجه اجرای محدودیت‌ها، نباید به منزله ثبات وضعیت و رفع خطر تلقی شود.

 وی با اشاره به درپیش‌ بودن میلاد حضرت زینب(‌س) و روز پرستار و نیز شب یلدا، با تجلیل از کادر درمان و به‌ویژه پرستاران افزود: باید با آگاهی همگانی، نگرانی کادر بهداشت و درمان در خصوص احتمال تجمع خانوادگی کاهش یابد.

فرماندار اردکان در ادامه به طرح محله محور شهید قاسم سلیمانی اشاره کرد و هدف از اجرای آن را کاهش زنجیره انتقال، رهگیری بیماران و بررسی وضعیت آنها عنوان کرد و گفت: انتظار می رود با اجرای طرح یادشده رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم افزایش یابد.

فرمانده قرارگاه طرح شهید سلیمانی اردکان اظهار کرد: این طرح با تکیه بر شعار«  هر خانه یک پایگاه سلامت » و با بهره‌گیری از توان محله ها و نیروهای بسیجی اجرا و از فناوری اطلاعات برای تسریع در شناسایی بیماران، کاهش شیوع و کاهش مراجعه  به بیمارستان‌ها بهره‌گیری می شود.

شهابی‌زاد تاکید کرد که در اجرای این طرح علاوه بر شناسایی افراد مبتلا به کرونا، کمک و مراقبت از بیماران کووید ۱۹ و افراد پرخطر نیز در نظر گرفته شد.

فرماندار اردکان بیان کرد: اعضای پنج کمیته تخصصی در اجرای این طرح وظیفه هدایت، پیگیری و نظارت را بر عهده دارند و کمیته‌ محله ها نیز هماهنگی بین تیم‌های مراقبتی و پشتیبانی را انجام می‌دهند.

به گفته وی اعضای تیم‌ها در سه گروه مراقبت، حمایت و نظارت فعالیت دارند و گزارشی از اقدام ها به‌ صورت هفتگی جمع‌بندی و در جلسه شهرستان اطلاعات پایش می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز