آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان گیلان تا ۲۴ آذر ۹۹

۱۳۹۹/۰۹/۲۴ - ۱۴:۳۷:۰۹
کد خبر: ۱۱۰۳۶۶۳
آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان گیلان تا ۲۴ آذر ۹۹
به گفته معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان وضعیت کرونا در این استان‌همچنان صعودی بوده و در ۲۴ ساعت گذشته ۱۰۵ بیمار کرونایی شناسایی شده و تعداد افراد بستری در بیمارستان‌های استان به ۵۶۷ نفر رسیده که حال ۲۰ درصد آنان وخیم‌ است.

به گزارش برنا؛ بعد از اعمال محدودیت‌های کرونایی در کشور و عدم عبور و مرور خودروها از شهرهای قرمز به نارنجی و بلعکس تعداد افراد مبتلا به کرونا و مرگ‌ومیر ناشی از آن با کاهش مواجه شد.

وزیر بهداشت در حالی از مهار ویروس کرونا در کشور خبر داد و که تاکنون ۱۷ شهر قرمز هنوز در وضعیت نارنجی بوده و از این تعداد چهار شهر آستارا، تالش و رودسر و بندر انزلی مربوط به استان گیلان است.

بنا بر اعلام مسؤولان وزارت بهداشت ۸۰ درصد موارد فاقد علامت بوده یا علائم بسیار خفیفی داشته هرچقدر سن افراد پایین‌تر و بیماری زمینه‌ای نداشته باشند می‌توانند کاملاً بدون علامت بوده و یا علائم بسیار خفیف غیراختصاصی مانند کوفتگی بدن داشته باشند.

در روزهای اخیر ستاد ملی مبارزه با کرونا بیشترین دلایل ابتلا به کرونا را دورهمی‌های خانوادگی دانسته و این امر و نزدیک بودن به شب یلدا مسؤولان بهداشتی کشور را با دغدغه‌ای بزرگ مواجه کرده و آن‌هم برگزاری مراسم شب یلدا است به‌طوری‌که معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان می‌گوید باید در شب یلدای امسال از دورهمی و در کنار هم بودن پرهیزکرده و از طریق فضای مجازی از احوال هم با خبر شوند زیرا در این صورت امکان افزایش میزان افراد ابتلا به کرونا با افزایش مواجه می‌شود.

به گفته مسعود نوروزی وضعیت کرونا در گیلان ‌همچنان صعودی بوده و در ۲۴ ساعت گذشته ۱۰۵ بیمار کرونایی شناسایی شده و تعداد افراد بستری در بیمارستان‌های استان به ۵۶۷ نفر رسیده که حال ۲۰ درصد آنان وخیم‌ است.

بنا بر اعلام وزارت بهداشت یکی از شهرهای قرمز استان به لحاظ کرونا شهرستان رودسر بوده و به گفته فرماندار این شهرستان محمد مهدی مظفری اکنون تعداد 13 نفر از بیماران کرونایی در بیمارستان رودسر بستری بوده که تعداد پنج نفر از این تعداد در وضعیت بد حال قرار دارند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز