دولت بیش از ۳۵ هزار میلیارد تومان در آذربایجان‌غربی سرمایه‌گذاری کرده است

۱۳۹۹/۰۹/۲۴ - ۱۶:۵۲:۱۹
کد خبر: ۱۱۰۳۶۸۹
دولت بیش از ۳۵ هزار میلیارد تومان در آذربایجان‌غربی سرمایه‌گذاری کرده است
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی گفت: بیش از ۳۵ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در دولت تدبیر و امید در سطح استان صورت گرفته است.

به گزارش برنا آذربایجان‌غربی، جلسه تسهیل و رفع موانع تولید به ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی و با حضور فرماندار شهرستان خوی، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت و مدیران بانک های عامل استان برگزار شد.

 معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی در این جلسه از سرمایه گذاری ۳۵ هزار میلیارد تومان در استان از سال ۹۲ تا ۹۹ خبر داد و افزود: با این میزان سرمایه گذاری در ۸ سال گذشته برای ۱۴ هزار نفر اشتغالزایی ایجاد شده است.

صادقی تصریح کرد: در این‌ مدت نیز ۳۴ فقره سرمایه گذاری خارجی مشترک به ارزش ۱ میلیارد و ۱۸۰ میلیون دلار جذب شده است.

وی در ادامه به بهبود فضای کسب و کار در استان اشاره کرد و افزود: استان آذربایجان غربی در سال ۹۸ رتبه نخست کشوری در بهبود شاخص‌های کسب و کار را به خود اختصاص داده است و این رتبه در ۳ ماهه اول سال جاری به قوت خود باقی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی در ادامه به اختصاص ۱۲۰۳ میلیارد تومان تسهیلات برای آسیب دیدگان ناشی از کرونا اشاره کرد و افزود: از این اعتبار ۳۵۰ میلیارد تومان توسط بانک های پرداخت شده است که این روند تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

حسین عباسی فرماندار شهرستان خوی نیز در این جلسه به توجه دولت تدبیر و امید به واحدهای تولیدی اشاره کرد و افزود: در سال جهش تولید دولت به واحدهای تولیدی در شرایط کرونایی و تحریم های ظالمانه آمریکا توجه ویژه ای داشته است و با در نظر گرفتن تسهیلات مناسب از این  واحدها حمایت میکند.

وی در ادامه به فراهم شدن زیرساخت های صادرات برای تولیدات شهرستان خوی اشاره کرد و افزود: وجود مرز زمینی و ریلی و فرودگاه در این شهرستان ظرفیت بسیار مناسبی برای جذب سرمایه گذاری و صادرات میباشد.

حسین عباسی با اشاره به فعالیت واحدهای تولیدی، صنعتی و معدنی در شهرستان خوی اظهار داشت: ۱۸۳ واحد در سطح شهرستان موجود میباشد که از این تعداد ۱۴۳ واحد با اشتغالزایی ۴۶۰۰ نفر  مشغول به فعالیت هستند.

گفتنی است در ۳ جلسه متوالی مشکل ۲۰ واحد تولیدی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تصمیمات لازم برای حل مسائل و مشکلات این واحدها اتخاذ گردید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز