در نشست خبرنگاران با رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان مطرح شد؛

افزایش بودجه کردستان در اعتبارات ۱۴۰۰

۱۳۹۹/۰۹/۲۴ - ۱۶:۴۶:۲۸
کد خبر: ۱۱۰۳۷۴۳
افزایش بودجه کردستان در اعتبارات ۱۴۰۰
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان گفت: بودجه عمرانی استان کردستان در لایحه بودجه سال 1400 در مقایسه با امسال، 76/3 درصد افزایش پیدا یافته است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ بهرام نصراللهی‌زاده ظهر دوشنبه در نشست با خبرنگاران و اصحاب رسانه اظهار داشت: سهم استان کردستان در اعتبارات عمرانی استانی، در امسال 923 میلیارد تومان است، در قانون لایحه بودجه سال 1400 این اعتبارات به یک هزار و 628 میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.

 نصراللهی زاده عنوان کرد: سهم استان از پروژه‌های ملی در قانون بودجه 884 میلیارد و 300 میلیون تومان اعتبار داشت که در لایحه بودجه سال آینده به 943 میلیارد و 400 تومان افزایش یافته است.

وی بیان کرد: استان کردستان در جذب اعتباری بودجه سال 1400 در رتبه یازدهم  کشور قرار دارد که نسبت به سال 99 رشد داشته است و متوسط سرانه بودجه عمرانی کشور  در سال 99 بر اساس جمعیت 535 هزار تومان  است، در لایحه بودجه سال آینده این سرانه  به 962 هزار تومان را فزایش داشت.

نصراللهی زاده در خصوص لایحه بودجه عمرانی استان تصریح کرد: سهم استان کردستان نسبت به سال جاری 13 درصد رشد داشته است طوری که در سال جاری 31 درصد بودجه عمرانی کشور به استان اختصاص پیدا کرد ولی خوشبختانه در لایحه بودجه سال 1400 این رقم به 44 درصد افزایش پیدا کرد و نسبت به کل بودجه عمرانی کشور 18 درصد رشد داشته است.

نصراللهی زاده با اشاره به کل اعتبارات استان در بودجه سال 1400 گفت: سرجمع اعتبارات استان در بودجه سال آینده دو هزار 571 هزار میلیارد تومان است که نسبت به سال 99 رشد 42.2 درصدی داشته است.

رییس سازمان مدیریت وبرنامه‌ریزی استان کردستان درخصوص اخد مجوز برای احداث ساختمان آموزشی دانشگاه های استان، آبرسانی و ورزشی در استان کردستان پیگیری صورت گرفته است، عنوان کرد: در ردیف بودجه سال 1400 برای تامین فضای آموزشی دانشگاه و ساخت اماکن آموزشی، خوابگاه دانشجویی، آبرسانی سد گاران به شهرستان مریوان و احداث تصفیه خانه مریوان در لایحه بودجه سال 1400 قرار گرفت و عملیات اجرایی این پروژه ها را در سال آینده شروع می کنیم.

وی در خصوص بودجه بخش کشاورزی استان افزود: ساختمان شبکه آبیاری و زهکشی چراغ ویس در سقز توانست مجوز هود را از ستاد ملی احیا دریاچه ارومیه دریافت کند و با اعتبار6 میلیارد تومانی در لایحه بودجه سال آینده پنج هزار و 500 هکتار اراضی دیم آن به آبی تبدیل می‌شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان درباره دیگر پروژه کشاورزی گفت: ساختمان و شبکه آبیاری و زهکشی دشت خورخوره بیجار هم مجوز تبدیل یک هزار هکتار اراضی دیم به آبی را گرفته و برای آن در لایحه بودجه سال بعد 6 میلیارد تومان پیش بینی شده است.

 

 

نظر شما