شب یلدا به صرف کرونا ممنوع !

۱۳۹۹/۰۹/۲۶ - ۱۴:۱۸:۴۴
کد خبر: ۱۱۰۴۹۶۱
شب  یلدا  به صرف کرونا  ممنوع !
شب یلدا دراز است و کرونا بیدار پس با رعایت کردن پروتکل‌های بهداشتی و برگزاری میهمانی های مجازی کرونا را ضعیف تر کنیم تا شادی های مان را به غم و عزا تبدیل نکنیم.

خبرگزاری برنا لرستان - گروه اجتماعی/ اختصاصی: شمارش معکوس برای رسیدن به زیباترین و بلندترین شب سال شروع شده است و ساعت ها به سرعت در حال سپری شدن هستند شبی که در فرهنگ و آداب و رسوم ما ایرانیان از قدمت دیرینه ای برخوردار است، شبی که ایرانیان از آن به عنوان خاطره انگیز ترین شب سال خود یاد می‌کنند و همواره در تلاشند این شب را در کنار عزیزانشان با اجرا کردن آیین ها و سنت های جذاب آن سپری کنند و آن شبی نیست به جز شب یلدا.

ما ایرانیان از دیرباز تا کنون شب یلدا را به عنوان یکی از با ارزش ترین و فرخنده ترین شب های سال تلقی می کنیم و آن را شبی می دانیم که در طول سال مجالی را برای ما فراهم می‌کند تا در آغوش بزرگترها لحظه های شیرین را تجربه کنیم و گرمای آغوش عزیزانمان سرمای زمستان را از وجودمان برمی چیند.

شب یلدا در باور ایرانیان شبی طلایی تلقی می گردد که بزرگان خانواده به مانند معلمانی نگریسته می شوند که کوچکتر ها در کلاس عشقشان یک شب طولانی را طواف می کنند در این شب کوچکترها سعی می‌کنند به پای بزرگان خود که سینه‌شان لبریز از عشق و حقیقت است سجده کنند و به نوعی با اذان شب یلدا گفتن سعی دارند هرچه سریعتر سر بر آستان مقدس بزرگان خود بیاورند

در این شب کلمات و سخنان بزرگان به مانند ابرهای بهاری اند که بارانش تشنگی جاری بر گلبرگ های ناامیدی های فرزندانشان را سیراب می کند در این شبها کوچکترها چروک های پیشانی بزرگان خویش را دنبال می‌کنند و به رنج باغبانانی می‌رسند که سال‌ها گل هایشان را از بیم خزان تا رسیدن به بهارهای در راه مواظبت کرده‌اند باغبانانی که هر لحظه با صبر و بردباری و لبخندی پایان ناپذیر بهار را به باغ فرزندانشان دعوت می‌کردند.

اما امسال قاصدک ها خبر از روزهای آورده اند که خستگی را بر روی لبهایمان نشانده است و همه ما را خسته و سرگردان کرده و آن هم همین بیماری منحوس کرونا است این بیماری به حدی خطرناک است که همه ما را به این باور رسانده است که هر لحظه می‌توان با رعایت نکردن  پروتکل های بهداشتی حس برگی را داشت که اگر باد از هر طرف که بیاید سرانجامش افتادن است.

متاسفانه این بیماری تا به امروز همچنان سایه شوم خود را بر کشور عزیزمان گسترانیده است و همچنان قصد ندارد سایه بلای خود را بر سر عزیزانمان برچیند.

 عده ای بر این باورند که در آیین و رسوم ایرانیان این شب از جایگاه والایی برخوردار است پس چگونه می شود این شب را در کنار بزرگان خود سپری نکنیم؟ مگر می شود؟

در جواب این افراد باید به صراحت عرض کرد ،آری  می شود؛ زیرا شب یلدای امسال با شب‌های یلدای گذشته کاملاً متفاوت است و تمامی مردم  باید به این باور برسند که کرونا را با دورهمی های مجازی در شب یلدا می توان ضعیف تر کرد.

همه ما می توانیم دورهمی های فامیلی خود را به صورت مجازی و با استفاده از شبکه های ارتباطی گسترده‌ای که امروز همه مردم به آن دسترسی دارند برگزار کنیم تا بتوانیم شاهد خسارات و تلفات کمتری برای عزیزان خود باشیم همه ما باید بدانیم که کشورمان در شرایط بدی قرار گرفته است به طوری که سراسر کشور رنگ قرمز به خود گرفته ا و راهی جز این نداریم که برخلاف سنت های گذشته با همدلی و وفاق خود شب یلدای امسال را به صورت مجازی برگزار کنیم .

متاسفانه امروز شاهد این مسئله هستیم که با ساده انگاری و عادی پنداری کرونا از ناحیه برخی از مردم کرونا توانسته از زخمی علاج ناپذیر را بر پیکره سلامت مردم کشورمان وارد کند و در آخر ذکر این نکته را بر همه عزیزانی که علاقه مند هستند شب یلدا را در کنار بزرگان خود سپری کنند تا از عشق و محبت این عزیزان سیراب شوند ضروری می دانیم و خطاب به این عزیزان به صراحت می گوییم درست است که یکی از خاطرات پر از مهر و محبت در این شب قرار گرفتن در کنار آغوش پر از مهر ومحبت  بزرگان است اما با همین باور اشتباه به راحتی جان این سرمایه‌های پر از عشق و امید را به مخاطره می‌اندازیم و ممکن است خدای ناکرده با یک حرکت اشتباه در مورد عادی پنداری و ساده انگاری کرونا برای همیشه رخت عزا را بر تن خانواده‌هایمان کنیم و این شب یلدا را به غم انگیزترین خاطره در اذهان خود و عزیزانمان مبدل کنیم؛ اینجاست که دیگر پشیمانی سودی ندارد پس یادمان باشد شب یلدا دراز است و کرونا بیدار پس با رعایت کردن پروتکل‌های بهداشتی و برگزاری میهمانی های مجازی کرونا را ضعیف تر کنیم تا شادی های مان را به غم و عزا تبدیل نکنیم.

یادداشت :عاطفه صادقی -برنا  لرستان

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز