آذربایجان غربی کماکان پیشتاز بهبود محیط کسب و کار کشور است

۱۳۹۹/۰۹/۲۷ - ۱۰:۱۲:۳۲
کد خبر: ۱۱۰۵۲۵۳
آذربایجان غربی کماکان پیشتاز بهبود محیط کسب و کار کشور است
استاندار آذربایجان غربی با اشاره به نتایج پایش محیط کسب و کار فصل بهار و تابستان امسال توسط اتاق بازرگانی ایران گفت: در بهار استان رتبه یک و در تابستان نیز رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده است. این در حالی است که در زمستان سال قبل نیز رتبه دوم را کسب کرده بودیم.

به گزارش برنا آذربایجان‌غربی، محمدمهدی شهریاری در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی با قدردانی از همراهی و همکاری اصناف در دوران کرونا تصریح کرد: همکاری موثر اصناف علیرغم همه سختی های اقتصادی که متحمل شدند در اجرای محدودیت ها ستودنی بوده است.

وی افزود: بخش اقتصادی استان بخاطر کرونا متحمل خسارت های سنگین شد. دولت برای جبران بخشی از این خسارت‌ها تسهیلات کرونایی را ابلاغ کرد.

استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: از مجموعه یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان سهمیه تسهیلات کرونایی استان ۳۰۷ میلیارد تومان درخواست شده که از این میزان ۱۶۲ میلیارد تومان پرداخت شده و مابقی نیز در مراحل پرداخت است.

شهریاری با اشاره به مشکلات پیش آمده بر سر راه صادرات گفت: بخش عمده این مشکلات ناشی از تحریم های بانکی است و برای مباحثی چون رفع تعهد ارزی محصولات کشاورزی و رفع تعلیق کارت‌های بازرگانی رایزنی های لازم با بانک مرکزی، وزارت صمت و جهاد کشاورزی انجام گرفته است.

وی رفع موانع صادراتی بویژه در بحث سیب را یک اولویت جدی دانست و افزود: از طریق ارائه پیشنهاد تهاتر سیب با محصولات گرمسیری و نیز رفع تعهد ارزی زیر یک میلیون دلار و نیز سرعت بخشی به فرآیندهای گمرکی پیگیر افزایش صادرات سیب هستیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز