ارومیه، نامزد دریافت نشان شهر فعال شد

۱۳۹۹/۰۹/۲۸ - ۱۱:۱۴:۱۱
کد خبر: ۱۱۰۵۶۵۰
ارومیه، نامزد دریافت نشان شهر فعال شد
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه با بیان اینکه این شهر به‌عنوان نامزد دریافت نشان شهر فعال شده است گفت: برای این منظور تفاهم‌نامه‌ای بین این شهرداری و فدراسیون ورزش‌های همگانی به امضا رسیده است.

به گزارش برنا آذربایجان‌غربی، مصطفی میلانی گفت: طرح شهر فعال یک طرح بین‌المللی‌ است و طرح ملی آن نیز در راستای تحقق بخشیدن به برنامه ششم توسعه کشور، بسترسازی مناسب در کلانشهرها و توسعه ورزش همگانی است.

وی اظهار داشت: در نگاه به این طرح، عمدتا بحث عدالت محوری در توسعه ورزش همگانی بین آحاد مردم، بحث ضرورت ایجاد شور و نشاط اجتماعی و شکوفایی و استعدادیابی مطرح است و برای دستیابی به اهداف تعریف شده برای آن در ابعاد جسمانی و اجتماعی تفاهم‌نامه‌ای بین شهرداری ارومیه و فدراسیون ورزش‌های همگانی به امضا رسیده است.

وی ادامه داد: این تفاهم‌نامه در فاز اول به‌مدت ۲ ماه از روز اول دی‌ماه سال جاری آغاز خواهد شد و در فازهای بعدی با رعایت قوانین و مقررات موجود با دستورالمل فدراسیون تمدید خواهد شد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه افزود: اهداف اصلی این طرح، فعال شدن ظرفیت ورزش‌های همگانی در اماکن مختلف و بوستان‌های شهر ارومیه، ایجاد زمینه‌های مناسب برای توسعه و ارتقای فعالیت بدنی شهروندان با محوریت شهر فعال، اشتراک‌گذاری دانش و تجارب منابع مشترک در زمینه شعر فعال با سایر شهرها و فدراسیون و فعال‌سازی زمینه‌های هرچه بیشتر همکاری مشارکت است.

میلانی در مورد زمینه‌های همکاری و مشارکت در خصوص این طرح گفت: فدراسیون ورزش‌های همگانی در این طرح متعهد است، شاخص‌ها و تعیین وضع موجود ارومیه را براساس ماتریس شهر فعال با توجه به استانداردهای ملی و بین‌المللی ارزیابی کند.

وی افزود: در این خصوص با مشارکت یک تیم کارشناسی سه نفره با هزینه ۳۰ میلیون تومان آورده فدراسیون اجرای این طرح ارزیابی خواهد شد که پس از ارزیابی در فاز سوم، شهر ارومیه به‌عنوان شهر فعال معرفی و در فاز چهارم در صورت رسیدن این شهر به امتیازات لازم به مراجع بین‌المللی معرفی شود.

میلانی اضافه کرد: شهرداری ارومیه نیز در این طرح علاوه بر همکاری در ارائه اطلاعات لازم برای ارزیابی و پشتیبانی و حمایت از پژوهش‌های مقدماتی برای کارشناسان معرفی شده، منابع مالی برای تدوین و پایش وضع موجود برای انتخاب زیرساخت‌ها به میزان ۲۰ میلیون تومان به اضافه تامین ایاب و ذهاب برای سه نفر به‌مدت ۱۵ روز را متعهد شده است.

وی گفت: طرح شهر فعال، طرحی بین‌المللی و براساس آیتم‌ها و شاخص‌های کمیته بین‌المللی المپیک است و براساس آن حرکت در حوزه ورزش در چارچوب خاصی تعریف خواهد شد.

طرح ملی شهر فعال از زمره برنامه‌های راهبردی فدراسیون ورزش همگانی کشور برای ایجاد شهری دوستدار ورزش، دوستدار بازی کودکان، دوستدار پیاده‌روی، شهر دوستدار دوچرخه و شهر دوستدار تناسب و آمادگی جسمانی است.

سمنان، تبریز، قزوین، گرگان، گنبدکاووس، همدان، ایلام، یزد، اردبیل، شهرکرد، زاهدان، فرخ‌شهر و علی‌آباد کتول نیز در بین نامزدهای شهر فعال قرار دارند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز