معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی البرز:

دورهمی‌ها عامل اصلی شیوع کرونا است/ فریب تورهای واکسن را نخورید

۱۳۹۹/۰۹/۲۹ - ۰۸:۴۷:۰۰
کد خبر: ۱۱۰۵۸۹۷
دورهمی‌ها عامل اصلی شیوع کرونا است/ فریب تورهای واکسن را نخورید
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: دورهمی های کوچک و بزرگ ، مهمترین عامل ابتلا به کرونا در جهان بوده است و محدودیت های کرونایی را بی اثر می کند .

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز، دکتر نوری سپهر اظهار کرد: هر عاملی که باعث تجمع و دورهمی گردد ، شیوع مجدد کرونا را باعث می شود. شب یلدا از سنتهای قدیمی ایرانیان بوده و هست و نباید به بهانه آن ، بزرگترها و خانواده ها را مبتلا به بیماری کنیم .

وی افزود:امسال باید هر خانواده ، شب یلدا را دور از  اقوام و دوستان خود با رعایت پروتکل های بهداشتی  بگذراند .

معاون دانشگاه علوم پزشکی البرز تاکید کرد : مطالعات زیادی در دنیا صورت گرفته است که نشان می دهد اولین عامل ابتلا به کرونا ، اجتماعات و دورهمی های کوچک و بزرگ  است .

دکتر نوری سپهر در خصوص تولید واکسن در دنیا و کشور و لزوم واکسیناسیون گفت :  دنیا به پیشرفت های خوبی دست یافته است  اما هیچ یک از این واکسن ها هنوز امتحان خود را پس نداده اند و نباید در تهیه آنها شتابزدگی صورت گیرد .

وی ادامه داد: کشور ما تجارب و سابقه درخشانی در تولید واکسن و صادرات آن به دنیا داشته است و باید به دانشمندان کشورمان اعتماد کنیم و اجازه دهیم تا مطالعات آن نهایی شود . تاکنون نتایج حاصله امیدوار کننده بوده است و انشالله به تولید واکسن دست خواهیم یافت و با اطمینان در اختیار مردم قرار خواهد گرفت .

وی در پایان  در خصوص تورهای واکسن که این روزها توسط برخی سوداگران به راه افتاده است ، هشدار داد و گفت ، مردم مراقب باشند و به هیچ وجه به این دلالان سلامت اعتماد نکنند .

 

نظر شما