اسامی ۴ شهر نیازمند به توجه بیشتر در زمینه ابتلا به کرونا تا پایان آذر ۹۹

۱۳۹۹/۰۹/۲۹ - ۱۱:۳۵:۱۷
کد خبر: ۱۱۰۶۰۳۶
اسامی ۴ شهر نیازمند به توجه بیشتر در زمینه ابتلا به کرونا تا پایان 
آذر ۹۹
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: اکنون هیچ شهری با وضعیت قرمز کرونا نداریم و فقط ۴ شهر کردکوی، بافق، آمل و گلوگاه نیازمند توجه ویژه هستند و در آستانه قرمز شدن قرار دارند.

به گزارش برنا؛ مهم‌ترین عامل بیماری در این فصل، دورهمی‌های خانوادگی است و اکیدا توصیه می‌شود از دورهمی خانوادگی در شب یلدا پرهیز کنیم، اگر این دورهمی‌ها ادامه یابد، بیماری قطعا دو هفته دیگر صعودی می‌شود، وضعیت حال حاضر بسیار خوب است و اولین آمار فوت زیر ۲۰۰ نفر را دیروز داشتیم و امیدواریم این روند ادامه پیدا کند و کمتر شود.

معاون وزیر بهداشت گفت: میزان بستری هم بیش از ۴۰ درصد کاهش یافته و در اکثر استان‌ها روند نزولی را طی می‌کنیم. این موضوع نتیجه همکاری مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی است و به همان دلیل که این بیماری کم شده، اگر برداشته شود، بیماری افزایش پیدا می‌کند.

رییسی اظهار داشت: برخی می‌گویند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، شب یلدا برگزار می‌کنیم، اما پروتکل شب یلدا این است که دور هم جمع نشویم. بقیه صحبت‌ها که رعایت می‌کنیم و از هم فاصله می‌گیریم، قطعا موثر نیست.

وی بیان کرد: در سطح کشور هیچ شهر قرمزی نداریم و ۲۰۵ شهر نارنجی و ۲۴۳ شهر زرد شدند و این نشان دهنده وضعیت مطلوب است که امیدواریم این ۲۰۵ شهر نارنجی هم تبدیل به زرد شوند.

رییسی افزود: چهار شهر نیازمند توجه ویژه هستند که امروز هم به استانداران و روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی تاکید شد. کردکوی گلستان، بافق در کرمان، آمل و گلوگاه در مازندران نیازمند توجه ویژه هستند. این شهرها قرمز نیستند، اما در آستانه قرمز شدن قرار دارند و اگر رعایت شود به شهرهای زرد تبدیل می‌شوند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: هفته گذشته، چهار استان مازندران، گلستان، گیلان و اردبیل در وضعیت قرمز بودند و همه این استان‌ها از وضعیت قرمز خارج شدند و فقط این چهار شهر وضعیت ناپایداری دارند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز