به مناسبت شب یلدا:

نصب المان های ویژه شب یلدا در نقاط مختلف شهر سنندج

۱۳۹۹/۰۹/۳۰ - ۱۰:۱۳:۱۹
کد خبر: ۱۱۰۶۴۹۷
نصب المان های ویژه شب یلدا در نقاط مختلف شهر سنندج
رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج گفت: به مناسبت شب یلدا المان هایی در سطح شهر سنندج و ناحیه منفصل شهری نصب شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛  آسوز شعبانی گفت: در 10 نقطه از سطح شهر سنندج و نواحی منفصل المان های های یلدایی نصب شد.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج گفت: یلدا یکی از سنت‌های آیینی بجا مانده از گذشتگان است که مردم با نزدیک شدن به شب چله به استقبال این شب می روند.

 آسوز شعبانی عنوان کرد: امسال در پی شیوع ویروس کرونا و به دلیل محدودیت‌های تعیین شده و در راستای  کاهش شیوع ویروس کرونا یلدایی متفاوت را پیش رو خواهیم داشت.

وی اظهار داشت: هرساله در روزهای منتهی به شب یلدا با هدف زنده نگه داشتن آیین این شب و زیبایی و تلطیف فضای شهری نصب المان های موضوعی در دستور کار قرار می گیرد.

وی از نصب المان های موضوعی در 10 نقطه از سطح شهر سنندج خبر داد و گفت: این المان ها در میدان آزادی، میدان کوهنورد، میدان حجاب، روی پل ضیاء الدینی، فضای سبز جنب دانشگاه کردستان، میدان بهاران، میدان نایسر، ننله، میدان سنه دژ و ناحیه حسن آباد نصب شده است.

شعبانی تصریح کرد: المان های نصب شده شامل انار، ارسی، کرسی، هندوانه، پایه های نوری، درخت انار، آدم برفی سه بعدی، درب چوبی، اتاقک شب چله، آدم برفی دو بعدی، انار ایستاده پیچی، پیرزن و چراغ علاء الدین، المان دو بعدی شب چله به صورت دو بعدی، هندوانه سه بعدی، یغان و فانوس است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز