دررقابت‌های شطرنج آنلاین دانشجویان دختر دانشگاه‌‌های آسیا صورت گرفت؛

درخشش شطرنج باز مشهدی

۱۳۹۹/۰۹/۳۰ - ۱۰:۰۰:۴۷
کد خبر: ۱۱۰۶۵۳۰
درخشش شطرنج باز مشهدی
ملی‌پوش مشهدی شطرنج به مدال برنز تیمی آسیا دست یافت.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، رقابت‌های شطرنج آنلاین دانشجویان دختر دانشگاه‌‌های آسیا طی 3 روز پیگیری شد و با معرفی 3 تیم برتر آسیا به پایان رسید.

در روز آخر این رقابت‌ها بازیکنان در 3 دور با یکدیگر رقابت کردند که در‌نهایت در بخش رده‌بندی تیمی، تیم مغولستان با 18‌امتیاز قهرمان مسابقات شد. تیم اندونزی با 18‌امتیاز به نایب‌قهرمانی رسید و تیم دختران ایران با 16‌امتیاز بر ‌سکوی سومی این رقابت‌ها ایستاد.

به‌جز کسب این مدال برنز، وصال حامدی‌نیا، استاد بین‌المللی مشهدی، نیز در رده‌بندی انفرادی مسابقات دانشجویان با چهار‌و‌نیم‌امتیاز، رتبه 16 آسیا را کسب کرد.

هفته دوم آذرماه رقابت‌های انتخابی تیم ملی دانشجویان دختر ایران به‌‌صورت مجازی برگزار شد که در پایان 7 دور رقابت از بین 15 شطرنج‌باز برتر دختران ایران، وصال حامدی‌نیا به قهرمانی رسید و توانست به عضویت تیم ملی دانشجویان ایران در‌بیاید.

نیکی نادرنیا و کیانا عرب و کیمیا قاضی‌الشریف، دیگر‌اعضای تیم ملی دختران شطرنج ایران ‌در این مسابقات بودند. حامدی‌نیا، استاد بین‌المللی جوان شطرنج بانوان جهان است که چندین دوره حضور در تیم‌های ملی و حضور در مسابقات بین‌المللی را در کارنامه دارد.

کسب عنوان قهرمانی جوانان آسیا، قهرمانی رده‌های سنی 14، 16، 18 و 20 سال ایران و ‌بیش از 20 مدال بین‌المللی و بیش از 50 مدال کشوری بخشی از کارنامه این شطرنج‌باز نوزده‌ساله و ملی‌پوش مشهدی است.

رقابت‌های شطرنج دانشجویان دانشگاه‌های آسیا در بخش پسران از 7 دی پیگیری خواهد شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز