مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان خبر داد:

برگزاری مسابقه "خاطره‌گویی یلدایی" به زبان یا گویش‌های محلی

۱۳۹۹/۰۹/۳۰ - ۱۱:۴۹:۰۹
کد خبر: ۱۱۰۶۶۰۷
برگزاری مسابقه خاطره‌گویی یلدایی به زبان یا گویش‌های محلی
مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: برگزاری مسابقه "خاطره‌گویی یلدایی" به زبان یا گویش‌های محلی به ابتکار روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی استان سمنان آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ مهدی جمال روز یکشنبه به رسانه ها افزود: از تمام هم استانی‌ها دعوت می‌شود، خاطرات به یادماندنی خود از محفل‌های دورهمی خانوادگی در یلدای سال‌های گذشته را به اشتراک بگذارند.

وی هدف از برگزاری این مسابقه را ایجاد شور و نشاط در خانواده‌ها به دلیل خودداری از برگزاری دورهمی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا عنوان کرد و گفت: خاطرات شیرین هم استانی‌ها می‌تواند گرمابخش محفل خانواده‌ها در شب‌ یلدا و شب‌های زمستانی باشد.

جمال افزود: علاقمندان می‌توانند تا پایان دی ۹۹ خاطرات خود را به صفحه اینستاگرام tourism_semnan  ارسال کنند و از خاطره‌ای که بیشتر استقبال و به اشتراک گذاشته شود، با اهدای صنایع‌دستی نفیس استان قدردانی می‌شود.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان با اشاره به اینکه خاطرات و آیین‌های کهن از جمله میراث‌معنوی است که نیاز به حفظ و انتقال به نسل آینده دارد، بیان کرد: از هم استانی‌ها دعوت می‌شود، خاطرات را به زبان و یا گویش محلی ارسال کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز