اعضای شوراهای اسلامی شهرهای کردستان افزایش می‌یابد

۱۳۹۹/۰۹/۳۰ - ۱۳:۱۲:۲۳
کد خبر: ۱۱۰۶۶۲۱
اعضای شوراهای اسلامی شهرهای کردستان افزایش می‌یابد
مدیرکل امور شهری و شوراهای اسلامی استانداری کردستان گفت: اعضای شوراهای اسلامی در شهرهای این استان برای ششمین دوره انتخابات (سال ۱۴۰۰) به ۱۷۶ نفر می‌رسد که چهار نفر بیشتر از دوره کنونی است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛  مدیرکل امور شهری و شوراهای اسلامی استانداری کردستان اظهار داشت: در دور پنجم فعالیت شوراهای اسلامی در ۳۰ شهر این استان، ۱۷۲ نفر از سوی مردم برای تصمیم گیری در توسعه امور شهری برای پارلمان شهرها انتخاب شدند.

وی اضافه کرد: در بین سال‌های ۱۳۹۶ تاکنون ۲ روستای استان به شهر ارتقا یافتند که طبق قانون در ششمین دوره انتخابات در هر کدم از این شهرها باید پنج نفر به عنوان عضو اصلی شورا با رای مستقیم مردم انتخاب شوند.

مدیرکل امور شهری و شوراهای اسلامی استانداری کردستان با بیان اینکه این شهرها شامل هزارکانیان شهرستان دیواندره و سنته سقز است، یادآور شد: در دوره پنجم شوراهای اسلامی این روستاها سه عضو داشتند ولی با تبدیل به شهر در انتخابات آینده برای هر کدام ۲ عضو اضافه خواهد شد.

وی افزود: در این استان ۳۲ شهر وجود دارد که در دوره ششم انتخابات شوراهای اسلامی شهر سنندج دارای ۹ عضو، شهرهای سقز، بانه، بیجار، کامیاران، قروه و مریوان دارای هفت عضو و بقیه شهرها دارای پنج عضو خواهند بود.

اسدی تاکید کرد: داوطلبان متقاضی شرکت در ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهرها می‌توانند در ۵۲ نقطه تعیین شده در این استان برای دریافت گواهی عدم سوءپیشینه اقدام کنند.

وزارت کشور امسال به منظور کاهش مراجعات حضوری بدلیل شیوع ویروس کرونا با همکاری قوه قضاییه، امکان دریافت گواهی سوءپیشینه از سامانه جامع خدمات الکترونیک قضایی (WWW.ADLIRAN.IR) را فراهم کرده است.

علاوه بر این سامانه امکان دریافت این گواهی از دفاتر پلیس + ۱۰ و دفاتر خدمات قضایی نیز فراهم است، ۳۱ دفتر خدمات الکترونیک انتظامی و ۳۱ دفتر خدمات الکترونیک قضایی در کردستان فعال و آماده ارایه خدمت به داوطلبان عضویت در شوراها هستند.

داوطلبان عضویت در شورای اسلامی شهرها از تاریخ ۲۰ آذر و داوطلبان شورای اسلامی روستاها و تیره‌های عشایری از تاریخ ۱۶ دی امسال می‌توانند با مراجعه به سایت WWW.ADLIRAN.IR یا ۵۲ دفتر خدمات خدمات قضایی و پلیس + ۱۰ نسبت به اخذ گواهی عدم سوءپیشنه خود اقدام کنند.

طبق تقویم انتخابات، ثبت نام داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی شهرها از ساعت هشت صبح روز چهارشنبه ۲۰ اسفند تا ساعت ۱۸ روز سه‌شنبه ۲۶ این ماه به مدت هفت روز انجام می‌شود.

مهلت ثبت نام داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی روستاها و تیره‌های عشایری نیز از ساعت هشت صبح روز دوشنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ تا ساعت ۱۸ روز یکشنبه ۲۲ همان ماه در مجموع به مدت هفت روز تعیین شده است.

استان کردستان دارای ۳۲ شهر و یک هزار و ۳۱۲ روستا است که در همه آنها شورای اسلامی فعالیت دارند.

انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی با سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روز جمعه ۲۸ خرداد سال ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز