رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان خبر داد:

ابتلای ۱۴۵۰ نفر از کادر درمان دانشگاه علوم پزشکی استان به کرونا

۱۳۹۹/۰۹/۳۰ - ۱۳:۰۸:۲۶
کد خبر: ۱۱۰۶۶۹۳
ابتلای ۱۴۵۰ نفر از کادر درمان دانشگاه علوم پزشکی استان به کرونا
محمدرضا نیکبخت گفت: تاکنون ۱۴۵۰نفر از کادر درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان به کرونا مبتلا شده اند که این آمار فقط مختص به کادر درمان می باشد.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛ نیکبخت در وبینار جشن زاد روز ولادت با سعادت حضرت زینب کبری سلام الله علیها و روز ملی پرستارکه  در دانشگاه علوم پزشکی لرستان و از طریق ویدئو کنفرانس با بیمارستانهای استان لرستان به اشتراک گذاشته شده بود  با تبریک میلاد با خیر و برکت حضرت زینب کبری سلام الله علیها و روز ملی پرستار فاظهارکرد: حضرت زینب سلام الله علیها الگوی صبر و استقامت ،حلم و بردباری ،فداکاری و ایثار ،و شجاعت هستند و پرستاران نیز باید از ایشان همواره تاسی کرده و سیره زندگانی حضرت زینب سلام الله علیها را در همه جوانب عبادی و اسلامی،مدنظر داشته باشند .

اوافزود:پرستاران از گذشته تا کنون بالاخص در زمان شیوع ویروس کرونا در برابر این بیماری علیرغم همه سختی های آن ،سینه سپر کردند و از سلامت مردم حتی به قیمت از دست دادن جان خود ،دفاع نموده اند که در  راه عرصه سلامت استان لرستان شهدای عالی مقامی را به نظام مقدس جمهوری اسلامی و مردم تقدیم کرده اند .

 نیکبخت تصریح کرد:تاکنون ۱۴۵۰نفر از کادر درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان به کرونا مبتلا شده اند که این آمار فقط مختص به کادر درمان می باشد و آمار  دیگر بخش های مختلف از معاونتهآ و شبکه ها و پرسنل کار اداری ،مراکز بهداشتی و تحقیقاتی ،آموزشی نیز وجود دارد که تقریبا فقط یک سوم از پرستاران دانشگاه علوم پزشکی لرستان به کرونا مبتلا شده اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان خاطر نشان کرد: در همه ابعاد وقتی به بحران کرونا می اندیشم به این نتیجه می رسم که پرستاران و کادر درمان جان خود را در برابر مردم به خطر انداخته اند تا به رسالت خود که همانا تامین سلامت مردم است جامه ی عمل بپوشند.

 نیکبخت گفت: مطالبات اساسی پرستاران را با همکاری معاون درمان و کارشناسان این معاونت ،پیگیری کرده ایم و بزودی فوق العاده شغل برای پرستاران اعمال خواهد شد.

او بیان کرد:در حوزه تامین نیروی پرستاری چاره اندیشی شده است و در نظر داریم برای رفع فشار کاری بر پرستاران ،سیاست افزایش نیرو را در آینده نزدیک اعمال کنیم

نیکبخت عنوان کرد : بیماران نیازمند لبخند و رازداری پرستاران هستند و پرستاران وظیفه. دارند مدام همراهان بیمار را امیدوار کنند و به درخواست های بیماران  گوش فرا دهند تا همواره نشان بدهید در بعد صبر و حلم و فداکاری الگو و معیار عمل تان حضرت زینب کبری سلام الله علیها است .

او تاکید کرد :بر کادر درمان نیز لازم است که شیوه نامه های بهداشتی را در شب یلدا رعایت کنند چون که مردم آنها را بعنوان الگوی سلامت می شناسند .

 نیکبخت هشدار داد : ما در ده روز گذشته با افت بیماری مواجه بودیم و کوچکترین بی احتیاطی ها ما را دوباره درگیر روزهای سخت کرونایی خواهد کرد ،همگی باید با دقت عمل از دورهمی های خانوادگی بپرهیزند و سلامت هم را به خطر روبرو نکنند .

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز