هم اندیشی مسئولان ارشد شهری برای احیا پردیس تاریخی شهر دانشگاه ارومیه

۱۳۹۹/۱۰/۰۱ - ۰۹:۱۸:۲۹
کد خبر: ۱۱۰۷۰۵۳
هم اندیشی مسئولان ارشد شهری برای احیا پردیس تاریخی شهر دانشگاه ارومیه
جلسه هم اندیشی بررسی روند احیا پردیس تاریخی شهر دانشگاه ارومیه با حضور رییس این دانشگاه ،‌ رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی ، شهردار ارومیه و مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان ارومیه برگزار شد.

به گزارش برنا آذربایجان‌غربی، حب نقی رییس دانشگاه ارومیه در این جلسه ضمن اشاره به بناهای تاریخی ارزشمند در این محوطه و همچنین فضای منحصر به فرد آن گفت:‌ اراده دانشگاه ارومیه و وزارت علوم بر تبدیل شدن این محوطه به باغ موزه و باز شدن درب های آن برای بازدید و استفاده عموم مردم است،  منتهی با توجه به اینکه این محوطه به عنوان میراث فرهنگی ثبت ملی شده است نه تنها نباید دخل و تصرفی صورت گردد، بلکه باید مجموعه های تاریخی آن نیز احیاء گردد.

رییس دانشگاه ارومیه ادامه داد: موزه علم و فناوری ، ‌ساختمان قدیمی دانشکده علوم، پناهگاه، موزه جانورشناسی ،‌ باغ پرندگان، خیابان چنارها، فضای های ورزشی،‌رستوران و فضاهای دیگر که با توجه به پتانسیل بالای گردشگری می تواند محلی مناسب جهت بازدید عموم و جذب گردشگر در شهر ارومیه باشد.

ترمیم مابقی ساختمان ها تاریخی محوطه، ‌تعیین تکلیف ساختمان های پژوهشی و آزمایشگاهی دانشگاه، طرح جامع باغ موزه، احیا سردر قدیمی و دیواره های محوطه و احیا نهر مجاور باغ موزه و موارد دیگر از جمله مسایلی بود که در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت .

لازم به ذکر است باغ موزه پردیس شهر دانشگاه ارومیه با محوطه ای بالغ بر ۶ هکتار در مجاورت رودخانه شهرچایی ارومیه قرار دارد. قدمت این باغ و برخی از ساختمان های آن به بیش از ۱۴۰ سال گذشته باز می گردد و نماد آموزش عالی استان و تنها باغ ایرانی در داخل شهر ارومیه است که از گزند تخریب در امان مانده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز