شهردار سنندج:

مکتوب نمودن هویت، تاریخ و فرهنگ یک ضرورت انکارناپذیر است

۱۳۹۹/۱۰/۰۱ - ۱۵:۴۹:۵۵
کد خبر: ۱۱۰۷۴۱۸
مکتوب نمودن هویت، تاریخ و فرهنگ یک ضرورت انکارناپذیر است
شهردار سنندج گفت: خوشبختانه رویکرد این دوره از فعالیتهای شورا و شهرداری فرهنگ محور بودن است که در اجرای بسیاری از طرحهای عمران شهری پیوست فرهنگی فراموش نشده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ در مراسم امضاء قرارداد تدوین دانشنامه شهر سنندج با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر قطب الدین صادقی، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر سنندج برگزار شد.

شهردار سنندج اظهار داشت: خوشبختانه بسیاری از طرح های عمرانی و رفاهی در سطح شهر اجرا شده که نگاه به مقوله فرهنگ و هنر در اجرای این طرحها فراموش نشده است.

مهندس حشمت اله صیدی بیان کرد: رویکرد مهم فعالیتهای شورا و شهرداری در این دوره فرهنگ محور بودن است و ثبت سنندج نیز بعنوان شهر خلاق موسیقی یکی از مهم ترین رویداد فرهنگی این دوره بوده است.

وی گفت: احداث مجتمع فرهنگی و هنری در خیابان شهدا، نامگذاری 6 اردیبهشت بنام روز "سنه" و برگزاری جشن های متفاوت نوروز از دیگر اقدامات فرهنگی این دوره است.

مهندس صیدی افزود: متاسفانه کرونا باعث شده بسیاری از فعالیت های فرهنگی و هنری ما در این دوره برگزار نشود که برگزاری این رویدادها می توانست سنندج را به تمام دنیا معرفی کند.

وی گفت: خوشبختانه در این دوره تعامل بسیار خوبی با دانشگاه برقرار است و چندین فعالیت مهم نظیر تدوین دانشنامه، تدوین برنامه 5 ساله شهرداری و همچنین اجرای حسابداری تعهدی با همکاری دانشگاه در حال اجرا است.

شهردار سنندج تاکید کرد: مکتوب نمودن هویت، تاریخ و فرهنگ در راستای معرفی هر چه بیشتر آیین ها و رسوم به نسل های امروزی یک ضرورت انکار ناپذیر است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی هم در این مراسم توجه ویژه شورا و شهرداری به امر فرهنگ و هنر را بسیار قابل تقدیر دانست و گفت: دانشگاه هم جزیی از جامعه و در کنار مردم جامعه است.

دکتر جهانشیر امینی عنوان کرد: جامعه دانشگاهی از ظرفیت بالایی برخوردار هستند و ما هم از تمام توان خود در جهت همکاری با شورا، شهرداری و دیگر دستگاهها استفاده می کنیم.

وی گفت: تدوین دانشنامه شهر سنندج یکی از اقدامات ماندگار است که امیدواریم جلد نخست این دانشنامه در بهار سال آینده آماده و در اختیار عموم قرار گیرد.

 

نظر شما