نماینده ولی فقیه در استان کردستان:

برنامه‌های جهاددانشگاهی باید پویاتر و عمیق‌تر از سایر دانشگاه‌ها باشد

۱۳۹۹/۱۰/۰۲ - ۱۲:۵۶:۰۰
کد خبر: ۱۱۰۷۸۱۶
برنامه‌های جهاددانشگاهی باید پویاتر و عمیق‌تر از سایر دانشگاه‌ها باشد
نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: برنامه‌های جهاددانشگاهی باید فراتر، عمیق‌تر و پویاتر از سایر دانشگاه‌ها باشد و تمام این فعالیت‌ها منتسب به نظام و برای ارتقای جایگاه علمی کشور صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ حجت‌الاسلام  والمسلمین عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان یکم دی‌ماه در دیدار با رئیس و معاونان جهاددانشگاهی استان کردستان اظهار کرد: کار و فعالیت در جهاددانشگاهی فراتر از بخشنامه‌های اداری و فعالیت‌های روتین سایر ادارات است و در این راستا باید فعالیت‌های جهاددانشگاهی در استان کردستان همانگونه که از عنوانش مشخص است، به صورت جهادی انجام شود.

وی با تأکید بر ارتباط و تعامل تنگاتنگ جهاددانشگاهی با دانشگاه‌ها افزود: این نهاد علمی و فرهنگی باید در بدنه دانشگاه‌ها وجود داشته باشد و از لحاظ فرهنگی، پژوهشی و آموزشی همراه و پشتیبان دانشگاه‌ها باشد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان بیان کرد: برای اثرگذاری فعالیت‌های جهاددانشگاهی به ویژه در سطح دانشگاه باید ببینیم که این نهاد چه فعالیت‌های را در استان انجام می‌دهد که در سطح  سایر دانشگاه‌ها انجام نمی‌شود لذا برنامه‌های جهاددانشگاهی باید فراتر، عمیق‌تر و پویاتر از دانشگاه‌ها باشد و تمام این فعالیت‌ها منتسب به نظام و برای ارتقای جایگاه علمی کشور صورت گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان به عضویت جهاددانشگاهی کردستان در شورای فرهنگی دانشگاه‌ها اشاره و اعلام کرد: جهاددانشگاهی عضو حقوقی شورای فرهنگی دانشگاه‌ها بوده است و باید همیشه حضوری فعال در این شورا داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه انتظار از این مجموعه جهادی هدایت و راهنمایی جامعه دانشگاهی است، تأکید کرد: در این راستا باید جهاددانشگاهی  در دانشگاه‌ها حضوری فعال داشته باشد و دانشجویان را به حضور در جهاددانشگاهی راغب کند.

حجت‌الاسلام پورذهبی با اشاره به ظرفیت‌های بسیار بالای جهاددانشگاهی اعلام کرد: جهاددانشگاهی یکی از نهادهای تأثیرگذار در سطح استان بوده است که این اثرگذاری باید در جامعه نمایان تر شود.

وی از تحصیل 40 هزار دانشجو در دانشگاه‌های استان خبر داد و گفت: در این راستا باید جهاددانشگاهی جایگاه خود را بین این تعداد دانشجو مورد ارزیابی قرار دهد و تأثیرگذاری خود را بر قشر دانشگاهی بسنجد.

نماینده ولی فقیه در کردستان از اعلام آمادگی خود برای حمایت و همکاری هرچه بیشتر با مجموعه علمی و فرهنگی خبر داد و گفت: بهترین مکان برای فعالیت جهاددانشگاهی حضور در دانشگاه‌ها بوده و در این راستا مذاکره و رایزنی‌ لازم با دانشگاه‌های استان باید صورت گیرد.

 اکبر اسدی، سرپرست جهاددانشگاهی واحد استان کردستان در ابتدای این دیدار اظهار کرد: جهاددانشگاهی یکی از نهادهای مولود نظام مقدس جمهوری اسلامی است که این نهاد با هدف بسط و گسترش آراء و اندیشه های حضرت امام(ره) و انقلاب اسلامی در سطح دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی تأسیس شد.

وی افزود: این نهاد با جهاد علمی منشاء فعالیت‌های ارزشمندی در حوزه‌های فرهنگی، پژوهشی، آموزشی و اشتغال و کار آفرینی در کشور شده است. به صورتیکه عملکرد این نهاد مورد نظر و توجه مقام معظم رهبری قرار گرفته و رهبر معظم انقلاب در دیدار با جهادگران جهاددانشگاهی تعابیر بسیار ارزشمندی را در خصوص فعالیت‌های این نهاد بیان فرمودند که این مهم مسئولیت جهادگران دانشگاهی را بیش از پیش سنگین کرده است.

سرپرست جهاددانشگاهی واحد استان کردستان بیان کرد: استان کردستان دارای ظرفیت‌های بسیار غنی  و اصیل فرهنگی و همچنین از پتانسیل‌های زیادی در حوزه‌های کشاورزی، صنایع دستی و ...برخوردار است.

وی عنوان کرد: استان کردستان دارای 227 کیلو متر مرز مشترک با کشور عراق است که این موضوع می‌تواند به عنوان یک فرصت ذیقیمت منشاء تحول در استان قرار گیرد.

اسدی خاطرنشان کرد: جهاددانشگاهی استان کردستان با ساختار منعطف، دارای نیروهای جوان متخصص، متعهد، پر انرژی و کم توقع است و این نهاد با ظرفیت‌های بسیار بالا در حوزه های پژوهشی، فرهنگی، آموزشی، اشتغال و کارآفرینی آماده تعامل و همکاری کامل با مسئولان استان است.

وی در ادامه ابراز امیدواری کرد که فعالیت‌های فرهنگی این نهاد با حضور در دانشگاه های استان و استفاده از بدنه دانشجویی بیش از پیش گسترش پیدا کرده و ظرفیت های این نهاد بستری برای فعالیت‌های جوانان دانشجویی قرار گیرد که در آینده مسئولیت بخش‌های مختلف جامعه را بر عهده می‌گیرند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز