اماکن آبی پس از بازگشایی، باید ناجیان غریق را بیمه کنند

۱۳۹۹/۱۰/۰۳ - ۰۹:۲۵:۴۳
کد خبر: ۱۱۰۸۲۵۰
اماکن آبی پس از بازگشایی، باید ناجیان غریق را بیمه کنند
مدیرکل ورزش‌وجوانان خراسان رضوی گفت: تمام اماکن آبی خراسان رضوی که از خدمات ناجیان غریق استفاده می‌کنند، باید آنان را به صورت ساعتی و یا ماهانه تحت پوشش بیمه قرار دهند.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، فرزاد فتاحی در خصوص خدمات در نظر گرفته شده برای ۲۰۰۰ نجات‌غریق خراسان رضوی اظهار کرد: جهت حمایت از ناجیان غریق و ساماندهی فعالیت آنان جلسه‌ای با روسای هیات شنا، شیرجه و واترپلو و نجات غریق و غواصی خراسان رضوی برگزار کردیم که بر اساس مصوبات این جلسه مقرر شد در مرحله جدید بازگشایی اماکن و پارک‌های آبی در سطح استان این موارد رعایت شود.

وی با اشاره به مصوبات این جلسه ادامه داد: یکی از دغدغه‌های ناجیان غریق این بوده که سال‌ها در استخرها فعالیت داشته‌اند اما از هرگونه پوشش بیمه‌ای، به خصوص بیمه کاری محروم بوده‌اند که حتما این مشکل را حل خواهیم کرد.

فتاحی گفت: سامانه بسیار خوبی در هیات نجات غریق خراسان رضوی طراحی شده که کد و فعالیت تمام ناجیان غریق در تمام اماکن در این سامانه ثبت و به‌روز رسانی می‌شود و در صورتی که قرارداد بیمه تامین اجتماعی ناجیان غریق در این سامانه ثبت نشود، اجازه بازگشایی به آن مکان ورزشی داده نخواهد شد. زمان فعالیت ناجیان غریق بر اساس سامانه‌ای که هیات نجات غریق طراحی کرده، سازماندهی می‌شود و مدت زمان فعالیت آنان مشخص است.

مدیر کل ورزش‌وجوانان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: یک دوره آموزشی در سطح استان به زودی برای مدیران اماکن آبی، مربیان شنا و ناجیان غریق برگزار می‌شود تا در جریان به‌روز رسانی قوانین و مقررات قرار بگیرند.

فتاحی تاکید کرد: بازرسی از امکان آبی را به صورت جدی ساماندهی می‌کنیم و به زودی در دستور کار قرار خواهد گرفت. به زودی جلسه‌ای میان نماینده اداره کار، نماینده اداره تامین اجتماعی، معاون توسعه ورزشی اداره کل ورزش‌وجوانان و روسای هیات‌های شنا و نجات غریق خراسان رضوی برگزار خواهد شد تا در خصوص بیمه ناجیان غریق و پرسنل فعال در استخرها و اماکن آبی تبادل نظر شود. قوانین و مقررات بازخوانی خواهدشد و دستورالعمل آن را به این اماکن ارسال خواهیم کرد.

وی یادآور شد: پس از ۹ ماه تعطیلی اماکن آبی و شرایط خوبی که در مبارزه مردم با ویروس کرونا آغاز شده و با توجه به خارج شدن شرایط از وضعیت قرمز به نارنجی و زرد، پیش‌بینی می‌شود استخرها و امکان آبی بازگشایی شوند.

مدیرکل ورزش‌وجوانان خراسان رضوی تصریح کرد: مطابق آخرین نامه‌ای که برای حق‌الزحمه ماهیانه و اضافه کار ساعت ناجیان غریق از فدراسیون نجات غریق و غواصی کشور برای اداره کل ورزش‌وجوانان خراسان رضوی ارسال شده، کارفرمایان و صاحبان استخرها مکلف به پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی ناجیان غریق به صورت قرارداد دائم، موقت و یا ساعتی بر اساس ساعت حضور آنان در محل کار خود هستند.

فتاحی اضافه کرد: این بند را حتما در دور جدید فعالیت‌ها الزامی و بر اجرایی شدن آن نظارت خواهیم کرد تا اماکن آبی این موضوع را به صورت جدی در دستور کار خود قرار دهند. در صورت این که اماکن آبی این مساله را دستور کار خود قرار ندهند، ناجیان غریق می‌توانند گزارش داده و قطعا با امکان آبی گزاش شده برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز