رئیس‌کل دادگستری لرستان:

استفاده ازظرفیت گشت های بسیج محله محور در کاهش آسیب های اجتماعی و برقراری نظم

۱۳۹۹/۱۰/۰۳ - ۱۱:۴۸:۵۳
کد خبر: ۱۱۰۸۳۹۹
محمد رزم گفت: ظرفیت عظیم بسیج می‌تواند در کاهش آسیب های اجتماعی و برقراری نظم و ارتقاء امنیت باثبات و پایدار در محلات نقش اساسی داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان؛ رزم در دیدار  با سردار سیف معاون عملیات بسیج کشورکه با محوریت  پیرامون چگونگی اجرای دستورالعمل گشت های بسیج محله محور برگزارشده بود،اظهارکرد: انقلاب ما بر پایه حضور مردم شکل گرفت و در طی چهل سال گذشته از عمر با برکت انقلاب اسلامی، کلیه موانع، حوادث و مشکلات با حضور مردم مرتفع شده است.

او افزود: در صحنه های دفاع مقدس و جنگ تحمیلی این مردم بودند که نقش اساسی داشتند و در شرایط کنونی که دشمنان و بدخواهان با گشودن جبهه نرم و جنگ اقتصادی و فرهنگی علیه ما ایستاده اند باز این مردم است که با حضور خود به مقابله با دشمنی ها می رود.

رزم تصریح کرد: بهترین جلوه اشتراک بسیج امروز و بسیج در دوران جنگ، حضور مردم در صحنه های مختلف رویارویی با دشمنان انقلاب اسلامی است.

رئیس دادگستری  لرستان بیان کرد: بسیج از مردم و برای مردم است و در هر عرصه و صحنه ای که انقلاب و نظام تهدید شود و نیازمند کمک و تعامل باشد بسیج و بسیجی حضور پیدا می‌کند و آن گونه که حضرت امام خمینی رحمت الله علیه فرمودند بسیج شجره طیبه و درخت تناور و پرثمری است که شکوفه‌های آن بوی بهار وصل و طراوت یقین و حدیث عشق می‌دهد و اینکه امام خمینی (ره) فرمودند افتخارم این است که من یک بسیجی ام نشان از جایگاه رفیع و بزرگ بسیج دارد.

او بیان کرد: بسیج حافظ ره آوردهای انقلاب جهانی اسلام است و مقام معظم رهبری حفظه الله هم در تبیین جایگاه ارزشمند بسیج فرمودند تا بسیج هست نظام اسلامی و جمهوری اسلامی از سوی دشمنان تهدید نخواهد شد و این یک رکن اساسی می‌باشد.

رزم با اشاره به اینکه خدمات بسیج در عرصه هایی چون سازندگی، سیل، زلزله و اخیراً در موضوع سلامت مردم عزیز میهنمان فراموش ناشدنی است، خاطر نشان  کرد: ظرفیت عظیم بسیج می‌تواند در کاهش آسیب های اجتماعی و برقراری نظم و ارتقاء امنیت باثبات و پایدار در محلات نقش اساسی داشته باشد و با توجه به محدودیت‌های امکانات و منابع نیروی انتظامی، نیروهای زحمتکش ناجا را در انجام ماموریت های محوله یاری رسانده و کمک نماید.

او ضمن اشاره به گشت های بسیج محله محور، تاکید کرد: در مواد ۱ و ۲ قانون حمایت قضایی از بسیج مصوب سال ۱۳۷۱ و آیین نامه اجرایی آن و ماده ۲۹ قانون آیین دادرسی کیفری مصوب سال ۹۲ جایگاه قانونی بسیج تعریف گردیده و با توجه به تصویب دستورالعمل اجرایی گشت های رضویون در شورای امنیت کشور که سندی برای فعالیت نیروهای بسیجی در راستای برخورد با جرایم مشهود و پیشگیری از وقوع جرایمی نظیر سرقت، منازعات و درگیری‌ها و مواد مخدر محسوب می گردد، امیدواریم که بتوانیم از این ظرفیت عظیم مردمی به شایستگی بهره برده و استفاده کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز