مدیرکل تعاون،کار ورفاه اجتماعی لرستان:

تائید بازنشستگی پیش از موعد ۷۴۶ نفر در لرستان

۱۳۹۹/۱۰/۰۳ - ۱۲:۴۴:۱۸
کد خبر: ۱۱۰۸۴۸۱
تائید بازنشستگی پیش از موعد ۷۴۶ نفر در لرستان
علی آشتاب گفت: درخواست بازنشستگی 746نفر که در مشاغل سخت و زیان‌آور فعالیت داشته‌اند، تأیید شد.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان؛آشتاب روز چهارشنبه  با اشاره  به عملکرد 8 ماهه سالجاری کمیته بررسی مشاغل سخت و زیان‌آور در استان  اظهار کرد: همه کارگران مشغول در مشاغل سخت و زیان‌آور با ۲۰ سال سابقه کار متوالی و یا ۲۵ سال سابقه کار متناوب می‌توانند درخواست بازنشستگی داشته باشند تا تقاضای آن‌ها در کمیته‌های تخصصی بدوی و تجدیدنظر مرتبط با مشاغل سخت و زیان‌آور مورد بررسی قرار گیرد.

اوافزود: برای رسیدگی به پرونده متقاضیان بازنشستگی بیش از موعد در مشاغل سخت و زیان‌آور در 8 ماهه سالجاری، کمیته بدوی بررسی و احراز مشاغل سخت و زیان‌آور با تشکیل ۳1 جلسه و کمیته تجدیدنظر مربوطه با تشکیل 11 جلسه نسبت به بررسی و احراز مشاغل سخت و زیان‌آور اقدام کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان تصریح کرد: از تعداد یک هزار و 5 درخواست که در کمیته بدوی و تجدیدنظر مطرح شده، 746 درخواست مورد تائید قرار گرفت و برای اقدام‌های بعدی به سازمان تأمین اجتماعی ارسال شد.

آشتاب بیان کرد: بنا بر قانون بازنشستگی پیش از موعد مشاغل سخت و زیان‌آور، کارگران بیمه شده این‌گونه مشاغل که بر اثر عوامل فیزیکی، شیمیایی، مکانیکی و بیولوژیکی محیط کار غیراستاندارد، تنشی بالاتر از ظرفیت طبیعی به آن‌ها وارد شود، می‌توانند تقاضای بازنشستگی بدهند.

اوعنوان  کرد: ایمنی و بهداشت کار کارگاه‌های مختلف توسط بازرسان به‌صورت دوره‌ای و زمان‌بندی شده مورد بررسی و نظارت قرار می‌گیرد و موارد لازم تذکر داده می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان  خاطر نشان  کرد: کارفرمایان کارگاه‌های مختلف مکلف و موظف به ایمن‌سازی محیط کار و رعایت آئین‌نامه‌های مرتبط و به‌خصوص ضدعفونی کردن مرتب واحدهای خود در مقابله با ویروس کرونا هستند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز