مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان سمنان:

۳۵۲ نفر گرفتار در برف و کولاک استان سمنان امدادرسانی شدند

۱۳۹۹/۱۰/۰۶ - ۱۰:۴۱:۵۵
کد خبر: ۱۱۰۹۶۳۱
۳۵۲ نفر گرفتار در برف و کولاک استان سمنان امدادرسانی شدند
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان سمنان گفت: ۳۵۲ نفر از مردم که طی شبانه روز گذشته در برف و کولاک مناطق مختلف این استان گرفتار شده بودند از سوی این جمعیت مورد امدادرسانی قرار گرفتند.

 به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ مظفر محمدخانی روز شنبه با اشاره به بارش برف و بوران در شماری از محورهای ارتباطی و مناطق استان سمنان به‌ ویژه در ارتفاعات و شمال این استان به رسانه ها اظهار کرد: ۱۱۲ خودرو در محورهای برف‌گیر استان سمنان طی ۲۴ ساعت گذشته دچار مشکل شدند که چندین تیم امداد و نجات هلال‌احمر به این خودروها و سرنشینان آن ها خدمات ارائه دادند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان سمنان از انجام عملیات امدادی در محدوده توسکستان در در محور شاهرود به گرگان توسط تیم امداد و نجات کوهستان مستقر در بسطام خبر داد و گفت: ۱۴ دستگاه خودرو در این عملیات رهاسازی شدند و به حدود ۶۰ نفر سرنشین این خودروها خدمات ارائه شد.

محمدخانی تعداد بسته‌های ۲۴ ساعته اضطراری توزیع‌شده بین این افراد را پنج بسته اعلام کرد و گفت: همچنین چهار تخته پتو بین این افراد توزیع ‌شده است.

وی از اجرای عملیات امدادی در محور شهمیرزاد به چاشم برای ۸۴ خودروی گرفتار در برف و بوران با ۲۵۰ نفر سرنشین و در قالب ۲ تیم عملیاتی خبر داد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان سمنان گفت: در محور دامغان به دیباج، ۲خودرو با پنج نفر سرنشین گرفتار شده بودند که با یک تیم عملیاتی امدادرسانی به آن‌ها انجام شد.

محمدخانی از تلاش امدادگران در محور شاهرود به آزادشهر برای رهاسازی پنج خودروی گرفتار با ۲۰ نفر سرنشین خبر داد که در قالب یک تیم عملیاتی انجام شد.

وی افزود: در محور سمنان به دامغان، پنج خودرو با ۱۱ نفر سرنشین گرفتار شده بودند که یک تیم امداد و نجات به آن‌ها خدمات دادند.

به گفته وی یک تیم عملیاتی نیز به ۲ خودرو با ۶ سرنشین  گرفتار در محور میامی- کالپوش امدادرسانی کردند.

رئیس پلیس راه استان سمنان صبح امروز شنبه گفت: ۲ محور ارتباطی این استان به استان‌های شمالی کشور که از عصر دیروز بر اثر بارش برف و کولاک مسدود شده بود، اکنون بازگشایی شد.

سرهنگ تقی کبیری در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: محورهای️ سمنان به فیروزکوه و چشمه‌علی دامغان به کیاسر اکنون بازگشایی شده است.
وی ادامه داد: محورهای شهمیرزاد به کیاسر، شاهرود به توسکستان(گرگان)، شاهرود به آزادشهر به دلیل بارش برف و کولاک هم اکنون مسدود است.
وی بیان کرد: دیگر جاده‌های استان سمنان به علت بارش برف و کولاک شدید، یخ زده و تردد در آنها فقط با زنجیر_چرخ مجاز است.

اداره کل هواشناسی استان سمنان، با پیش‌بینی ناپایداری جوی برای چند روز از نوع برف، کولاک و کاهش هشت درجه‌ای دمای هوا، هشدار زرد اعلام کرد.

 

نظر شما